ترویج تردد کم‌کربن با راه‌اندازی قطار شبانه برلین-پاریس بعد از ۹ سال

برلین و پاریس پس از یک وقفه ۹ ساله، دوباره از طریق راه‌اندازی قطار شبانه به یکدیگر متصل می‌شوند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، اپراتور ریلی اتریش (ÖBB) اعلام کرد، قطار شبانه‌ای که برلین و پاریس را به هم متصل می‌کند، در ماه دسامبر، ۹ سال پس از لغو این سرویس، بازخواهد گشت.
ÖBB در بازگرداندن قطارهای شبانه پیشگام بوده است، زیرا اروپایی‌ها به دنبال گزینه‌های سفر کم‌کربن هستند. برنهارد ریدر، سخنگوی ÖBB، روز چهارشنبه گفت: «این سرویس در ۱۱ دسامبر از برلین با سه سفر در هفته، قبل از تبدیل شدن به سرویس روزانه در اکتبر ۲۰۲۴، آغاز خواهد شد. این قطارها در استراسبورگ، مانهایم، ارفورت و هاله توقف خواهند داشت. ،ÖBB مانهایم را با خدمات توقف در بروکسل-وین و پاریس-وین به مرکزی برای قطارهای شبانه تبدیل خواهد کرد.
مسافرانی که از بروکسل و پاریس به سمت برلین و وین حرکت می‌کنند، سوار واگن‌های مختلفی در یک قطار می‌شوند و واگن‌ها در مانهایم مجدداً ساماندهی می‌شوند تا به مقصد سفر کنند. شرکت‌های راه‌آهن اتریش، فرانسه و آلمان برای اولین بار در دسامبر ۲۰۲۰ برنامه‌های خود را برای احیای مجدد این سرویس اعلام کردند.
در حال حاضر، سفر بین دو شهر پایتخت، مسافران را ملزم به تعویض در یک ایستگاه جداگانه مانند کلن یا فرانکفورت می‌کند. راه‌اندازی این خدمات جدید به مسافران این امکان را می‌دهد که سفر مستقیم را در حدود هفت ساعت انجام دهند. تابستان امسال، آلمان و فرانسه با فراهم کردن هزاران بلیت رایگان مرزی برای جوانان، سفر با قطار را تشویق کردند.
انتظار می‌رود تا پایان سال ۲۰۲۳، این سیستم حدود ۴۰ درصد بیشتر از پنج سال پیش مسافران داشته باشند.
Translation is too long to e s
کد خبر 685908

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.