۱۰ کیلومتر از سامانه روشنایی بزرگراه اردبیل - مغان به بهره‌برداری رسید

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اردبیل گفت: ۱۰ کیلومتر از سامانه روشنایی جاده اردبیل - مغان که یکی از مطالبه‌های اصلی مردم استان بود، افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

به گزارش ایمنا، کلیم‌الله وثوقی امروز_ پنج‌ شنبه شانزدهم شهریورماه_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این پروژه از مقابل آستان امامزاده سید صدرالدین در خروجی اردبیل آغاز و تا روستای سامیان واقع در جاده اردبیل - مغان به طول ۱۰ کیلومتر اجرا شده است.

وی با بیان اینکه اجرای این پروژه از مهر ماه سال ۱۴۰۰ شروع شده بود، افزود: برای اجرا و تکمیل این طرح در مجموع ۱۹۰ میلیارد ریال به قیمت روز هزینه شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل خاطرنشان کرد: برای تأمین روشنایی این مسیر ۲۲۰ پایه تیر برق ۱۴ متری نصب شده است که فاصله هر تیر برق از یکدیگر ۵۰ متر است.

وی با بیان اینکه در این طرح در مجموع ۴۴۲ چراغ ۲۰۰ ولتی و کم‌مصرف در تیرهای برق نصب شده است، تصریح کرد: همچنین برای تأمین روشنایی این مسیر ۷۰ ترانسفورماتور نصب شده است.

وثوقی با بیان اینکه هم‌اکنون حدود ۲۰۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی استان اردبیل مجهز به سیستم روشنایی است، ادامه داد: با در نظر گرفتن طول راه‌های دارای سیستم روشنایی نسبت به طول راه‌های تحت نظارت بدون محاسبه راه‌های روستایی، استان اردبیل به لحاظ مجهز بودن راه‌ها به سیستم روشنایی رتبه نهم را در بین استان‌های کشور دارد.

وی گفت: تشخیص به موقع موانع، علائم و تابلوهای راهنمایی و رانندگی و دید آسان و دقیق در طول راه‌های ارتباطی از مهم‌ترین اهداف و کارکردهای نصب سامانه‌های روشنایی در جاده‌ها به شمار می‌روند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل از تلاش برای مجهز کردن راه‌های ارتباطی استان اردبیل به سیستم روشنایی خبر داد و افزود: علاوه بر فرهنگ‌سازی در بین رانندگان و رعایت نکات ایمنی، آشکارسازی جاده‌ها نیز باعث کاهش تصادفات و تلفات رانندگی در راه‌های ارتباطی استان می‌شود.

وی با بیان اینکه با روشنایی جاده‌ها ضریب ایمنی سفر افزایش پیدا می‌کند، اظهار کرد: برای ارتقای ایمنی راه‌های ارتباطی ایجاد روشنایی به صورت نقطه‌ای در نقاط حساس و پرحادثه در اولویت برنامه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل است.

وثوقی گفت: اکیپ‌های راهداری استان شبانه‌روز در راستای ارتقای ایمنی شش هزار و ۷۳۶ کیلومتر حوزه استحفاظی تلاش می‌کنند و با همه توان در میدان عمل مشغول انجام وظایف مربوط به نگهداری راه‌ها هستند.

منبع: ایرنا

کد خبر 685871

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.