شهرهایی با بیشترین تعداد بی‌خانمان در جهان

آمارهای جهانی حاکی از آن است که مانیل فیلیپین، بوئنوس‌آیرس آرژانتین، کانپور هند و نیویورک آمریکا شهرهایی با بیشترین مشکل بی‌خانمانی هستند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، بی‌خانمانی به‌عنوان وضعیت یک فرد، خانواده یا جامعه بدون مسکن پایدار، امن، دائمی، مناسب یا دسترسی به ابزار و توانایی فوری برای دستیابی به آن تعریف می‌شود. قابل‌توجه این‌که چنین تعریفی به‌طور کامل تمام تجربه‌های بی‌خانمانی را در بر نمی‌گیرد و گروه‌های مختلفی از افراد وجود دارند که به‌نحوی متفاوت تحت تأثیر بی‌خانمانی قرار می‌گیرند. تعریف بومی این اصطلاح حتی آسیب‌های وارد شده به مردم بومی از طریق استعمار را نیز در نظر می‌گیرد، با این حال بی‌ثباتی مسکن عنصر کلیدی در تعاریف موجود برای بی‌خانمانی است.

به این ترتیب تعریف بی‌خانمانی ساده و در عین حال پیچیده است. این اصطلاح از یک سو تنها به مسأله مسکن نامناسب، درآمد ناکافی و فقدان حمایت‌های اجتماعی مناسب اشاره دارد. از سوی دیگر توجهات را به مجموعه پیچیده‌ای از مسائل اجتماعی و اقتصادی هم‌چون عرضه نامناسب مسکن مقرون‌به‌صرفه، ناامنی مستأجران، بحران‌های فردی، مشکلات بهداشتی، چالش‌های سلامت روان، اعتیاد، تروما و مواردی از این قبیل جلب می‌کند که باعث فقر و ناپایداری وضعیت مسکن می‌شود. در هر صورت بی‌خانمانی یک انتخاب نیست و به دلایل مختلفی در سراسر جهان رخ می‌دهد. در این میان بعضی شهرهای جهان با مشکل بی‌خانمانی بیش‌ازحد مواجه هستند و نام آن‌ها در لیست شهرهایی با بیشترین مشکل بی‌خانمانی قرار دارو که در ادامه به معرفی آن‌ها می‌پردازیم.

شهرهایی با بیشترین تعداد بی‌خانمان در جهان

مانیل فیلیپین، شهری با بیشترین بی‌خانمان

مانیل، پایتخت فیلیپین ۱۱۳ میلیون نفری و دومین شهر بزرگ این کشور است که با آماری خیره‌کننده، سه میلیون بی‌خانمان را در خود جای داده است. این در حالی است که تخمین زده می‌شود فیلیپین در کل ۴.۵ میلیون بی‌خانمان داشته باشد، حال آن‌که نزدیک ۱۱۵ هزار خانه خالی در سراسر این کشور وجود دارد.

شهرهایی با بیشترین تعداد بی‌خانمان در جهان

بوئنوس‌آیرس آرژانتین، بزرگترین اقتصاد اما با انبوهی بی‌خانمان

بوئنوس آیرس، پایتخت کشور آرژانتین، یکی از نخستین مناطق کشف‌شده توسط کاشفان قاره آمریکا است که در قرن شانزدهم بنا گذاشته شد. این شهر بزرگترین اقتصاد آرژانتین و مرکز تجاری در این کشور است، اما ۱۹۸ هزار بی‌خانمان دارد.

فرودگاه این شهر شب‌ها به پناهگاه بی‌خانمان تبدیل می‌شود که برخی روی زمین و عده‌ای روی صندلی‌ها به‌خواب رفته‌اند، در حالی‌که تنها عده اندکی از آن‌ها پتو دارند. با آغاز ساعت کاری و ورود مسافران، افراد بی‌خانمان‌ها یا در قالب مسافر خود را روی صندلی‌ها جا می‌دهند، یا به پرسه زدن در محوطه فرودگاه می‌پردازند یا راهی خیابان می‌شوند و شب بار دیگر به مأمن خود بازمی‌گردند.

شهرهایی با بیشترین تعداد بی‌خانمان در جهان

کانپور هند، یک شهر فرهنگی با بیش از ۸۰ هزار بی‌خانمان

کانپور یک شهر مهم فرهنگی در هند، در کرانه رود گنگ واقع شده است و نقشی کلیدی در مذهب هندو دارد. این شهر بخشی از ایالت اوتار پرادش است و از نظر جمعیت دهمین شهر بزرگ هند به‌شمار می‌رود. کانپور امروزه ۸۰ هزار و ۸۷۷ بی‌خانمان دارد و در بین علل بی‌خانمانی مردم این شهر دلایل اقتصادی تا حد زیادی در مقایسه با عوامل اجتماعی، بیولوژیکی و طبیعی غالب بوده است. به عبارت دیگر دلیل بی‌خانمانی نزدیک به سه‌چهارم جمعیت بی‌خانمان‌های کانپور عوامل اقتصادی است، در حالی که بیش از یک پنجم افراد به دلایل اجتماعی و به دنبال آن عوامل بیولوژیکی و بلایای طبیعی بی‌خانمان شده‌اند.

نیویورک آمریکا، خانه بزرگترین بازارهای سهام دنیا و هزاران بی‌خانمان

شهر نیویورک با ۸.۸ میلیون ساکن، پرجمعیت‌ترین شهر آمریکاست. وضعیت بندری آن نیز منجر به حضور جمعیت مهاجر متنوعی در شهر شده است. نیویورک یکی از ثروتمندترین شهرهای جهان است که میلیونرهای بی‌شماری در مرزهای آن زندگی می‌کنند. این شهر همچنین مرکز مالی جهان است، بزرگترین بازارهای سهام روی کره زمین را در خود جای داده و محل اصلی کسب‌وکار بعضی از بزرگترین بانک‌ها و شرکت‌های مالی است، با این حال با وجود ۶۸ هزار و ۸۸۴ بی‌خانمان، پنجمین رتبه را در جدول شهرهایی با بیشترین مشکل بی‌خانمانی به خود اختصاص داده است.

شهرهایی با بیشترین تعداد بی‌خانمان در جهان

کد خبر 685813

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.