مهار آتش‌سوزی مهیب در کارخانه تولید و پالایش آشتیان

سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اراک از مهار آتش‌سوزی مهیب در کارخانه تولید و پالایش آشتیان خبر داد.

آتشپاد سوم محسن فضلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: شب گذشته ساعت ۲ بامداد از سوی ستاد مدیریت بحران استان به واحد آتش‌نشانی شهرداری اراک اعلام شد که در قطب صنعتی مزرعه نو آشتیان یک واحد تولیدی که تولید کننده بنزین و فرآورده‌های نفتی است، دچار حریق شده است.

وی افزود: گزارش اولیه که توسط کارکنان آشتیان از محل حادثه ارائه شد، مبنی بر این بود که مخزن ۲۵ هزار لیتری فرآورده نفتی این شرکت دچار حریق شده بود و با توجه به سریع الاشتعال بودن و امکان انتشار آتش‌سوزی از مخزن به نقاط دیگر این پالایشگاه، سه اکیپ عملیاتی و افسر آماده به محل اعزام شدند.

سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اراک ادامه داد: حریق ساعت ۶:۳۰ صبح مهار شد و به دلیل اینکه امکان بازنَشت فرآورده وجود داشت تیم‌های آتش‌نشانی تا چند ساعت بعد نیز حضوری فعال داشتند.

فضلی با بیان اینکه برای مهار این آتش‌سوزی، سه دستگاه خودروی کمکی از ایستگاه‌های شماره ۱۰۰ کوی مصطفی خمینی (ره)، ۱۲۰ کوی شهر صنعتی و ۱۵۰ کوی رضوی به محل حادثه اعزام شد، گفت: اکیپ‌هایی که از شهرک‌های صنعتی و شهرداری دلیجان، فرمهین، آشتیان و داودآباد اعزام شده بودند نیز در اطفای حریق همکاری داشتند.

وی ادامه داد: تیم‌های اعزامی از شهرداری اراک با دو دستگاه خودرو، دو دستگاه تانکر و یک خودروی فوماتیک تخصصی در این عملیات شرکت داشتند.

سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اراک با اشاره به علت آتش‌سوزی گفت: مالکیت این شرکت خصوصی است، علت حادثه در دست بررسی است و میزان خسارت هنوز مشخص نشده است.

فضلی اضافه کرد: کانون حریق مربوط به مخازن نفتا است و به همین علت برای اطفای حریق و خنک‌سازی مخازن و به منظور جلوگیری از گسترش حریق از تمام ظرفیت خودروهای اطفا و تانکرهای پشتیبانی در محل استفاده شود.

وی اظهار کرد: آتش‌نشانان پس از پنج ساعت تلاش بی‌وقفه ساعت ۷:۰۰ بامداد موفق شدند حریق را به طور کامل اطفا کنند.

کد خبر 685794

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.