گره‌گشایی از مشکلات کشاورزان با بهره‌برداری از زیرگذر بلوار شورا در تیران

رئیس شورای اسلامی شهر تیران بهره برداری از پل زیرگذر را دغدغه کشاورزان اعلام کرد و گفت: سازه پل توسط راهداری و حمل و نقل بنا شده و بهره برداری از آن مستلزم توافق شهرداری با حدود ۶ مالک برای آزاد سازی ورودی و خروجی این مسیر است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، جاده تیران به سامان یکی از نقاط پر حادثه در حوزه استحفاظی این شهرستان است که در محدوده شهری این معضل با همکاری راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، راه و شهرسازی و مدیریت شهری تعریض و تبدیل به یک بلوار نزدیک به ۲ کیلومتری شد.

تردد کشاورزان از عرض خیابان با احداث بلوار امکان پذیر نبوده و با توجه به حجم بالای تردد در این خیابان، احداث زیر گذر و کنار گذر دسترسی محلی ضرورت دارد.

در حال حاضر کنار گذر محلی از میدان ولایت به سمت سامان و احداث زیر گذر پیش بینی شده اما قابل بهره برداری نیست که اراده جمعی در شهرداری و شورای اسلامی شهر تیران و اداره راهداری و حمل و نقل جاده برای گره گشایی از این مشکل رقم خورده است.

رئیس شورای اسلامی شهر تیران در خصوص اقدامات صورت گرفته برای رفع مشکل کشاورزان گفت: جلسه مشترک بین اعضای شورای شهر، شهردار و رئیس اداره برق و همچنین مسئولان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای برگزار شده و تفاهم نامه‌ای به امضا رسیده تا با تعامل با همدیگر نگرانی و دغدغه شهروندان پاسخ داده شود.

عبدالله امینی با بیان اینکه واحد عمران شهرداری باید با رعایت ایمنی شبکه برق احداث کانال دفع آب سطحی را انجام دهد، افزود: این اقدام برای جلوگیری از آب گرفتگی در بلوار شورا و کنار گذر محلی لازم است.

وی تأمین روشنایی این مسیر را از مفاد تفاهم نامه مشترک بیان کرد و اذعان داشت: در این اقدام مشترک خرید پایه ۱۲ متری، انشعاب و تعمیر و نگهداری شبکه، چراغ، کابل و اجرای روشنایی بر عهده مدیریت شهری و اداره کل راهداری حمل و نقل قرار گرفت و تهیه و نصب تابلو برق و ترانسفورماتورها بر عهده شرکت برق قرار گرفت.

رئیس شورای اسلامی شهر تیران اضافه کرد: تلاش مسئولان امر بر این است تا پیش از فصل زمستان روشنایی این معبر تأمین شود.

وی بهره برداری از پل زیرگذر را دغدغه به جا برای کشاورزان اعلام کرد و گفت: سازه پل توسط راهداری و حمل و نقل بنا شده و بهره برداری از آن مستلزم توافق شهرداری با حدود ۶ مالک برای آزاد سازی ورودی و خروجی این مسیر است تا پس از آن با اجرای نقشه توسط راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تیران و کرون، امکان استفاده از آن فراهم شود.

امینی در خصوص دسترسی محلی کشاورزان در مجاورت بلوار شورا گفت: خاک‌ریزی این مسیر توسط شهرداری در حال انجام است تا اینکه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان زیرسازی و آسفالت آن را انجام دهد.

کد خبر 685789

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.