ناوگان راهداری اردبیل ۸۸۰۰ زائر اربعین را جابه‌جا کرد

معاون حمل‌ونقل اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: از زمان اجرای طرح اربعین در مجموع هشت هزار و ۸۰۰ زائر در ۴۴۲ سفر با ناوگان اتوبوس این استان به مرز شلمچه منتقل شدند.

به گزارش ایمنا، رضا شیرین‌زاده صبح امروز _ پنجشنبه شانزدهم شهریورماه _ در بازدید از نمایندگی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اردبیل مستقر در پایانه مرزی شهید سلیمانی مهران با اشاره به آخرین وضعیت جابجایی زائران اربعین اظهار کرد: طی این مدت هشت هزار و ۸۰۰ زائر در قالب ۴۴۲ سفر به مرز مهران، ۱۱۱ نفر در قالب چهار سفر به مرز خسروی و ۳۱ زائر هم در قالب یک سفر به مرز شلمچه منتقل شدند.

وی افزود: ۴۲ شرکت حمل و نقل مسافر با استفاده از ۲۹۰ دستگاه اتوبوس در قالب طرح اربعین اقدام به جابجایی زائرین اربعین حسینی کردند و فرایند بازگشت زائران با قوت در حال انجام است.

معاون حمل‌ونقل اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اردبیل خاطرنشان کرد: برای پوشش سفرهای تهران و جابجایی مسافران اردبیل به تهران، اتوبوس‌هایی که به مرز مهران تردد می‌کنند از مسیر تهران حرکت می‌کنند تا مسافران تهران را هم جابجا کنند.

شیرین‌زاده تصریح کرد: ناوگان مسافری استان اردبیل علاوه بر جابجایی مسافرین استان، زائران سایر استان‌ها را هم جابجا می‌کنند و در روزهای اخیر زائرین جمهوری آذربایجان نیز توسط ناوگان مسافری استان اردبیل از مرز مهران به مرز بازرگان منتقل شده‌اند.

وی اظهار کرد: سامانه ثبت شکایات مردمی طی این مدت فعال است و مسافران می‌توانند شکایت‌های خود را از طریق سامانه تلفنی ۱۴۱، یا سامانه اینترنتی ۱۰۰۰۱۴۱ و ۱۱۰۱۲۰ پلیس اطلاع‌رسانی کنند.

معاون حمل‌ونقل اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اردبیل ادامه داد: هم‌اکنون ترافیک در جاده‌های مواصلاتی مهران روان است و با توجه به زیرساخت‌هایی که در منطقه توسط خادمان مردم عزیز در وزارت راه و شهرسازی و سازمان راهداری و حمل‌ ونقل جاده‌ای ایجاد شده، مشکلی نخواهیم داشت.

شیرین‌زاده تاکید کرد: روزانه یک هزار و ۲۰۰ دستگاه اتوبوس اقدام به جابجایی زائرین می‌کنند و در حال حاضر بیش از ۶۰۰ دستگاه اتوبوس در پایانه برکت در مرز مهران مستقر شده و آماده انتقال زائرین به شهرها هستند.

وی با اشاره به استقبال زائرین از مرزهای خسروی، باشماق و تمرچین اضافه کرد: سال گذشته ۵۲ درصد تردد زائرین از مرز مهران بوده است در حالی که امسال این میزان به ۴۴ درصد کاهش یافته است.

معاون حمل‌ونقل اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اردبیل با بیان اینکه میزان استفاده از وسایل نقلیه شخصی هم نسبت به سال گذشته افزایش یافته است، تصریح کرد: از زمان آغاز طرح اربعین تا پایان جابجایی زائرین، قیمت بلیط اتوبوس ۲۵ نفره ۸۴۴ هزار تومان، ۳۲ نفره ۷۱۱ هزار تومان و ۴۴ نفره ۵۷۵ هزار تومان است.

منبع: مهر

کد خبر 685764

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.