انجام فصل دوم کاوش باستان‌شناسی محوطه عصر مفرغ در شهرستان سقز

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کردستان گفت: دومین فصل کاوش باستان‌شناسی محوطه چالی در شهرستان سقز توسط هیئت کارشناسی به سرپرستی ذبیح‌الله بختیاری و کارشناس باستان‌شناسی این شهرستان با مجوز رسمی پژوهشگاه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آغاز شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، منصور مهرزاد امروز_ پنجشنبه شانزدهم شهریورماه_ در بازدید از محوطه چالی سقز اظهار کرد: این محوطه در حاشیه بافت شهری سقز با کاربری صرفاً تدفینی، در برگیرنده آثار و شواهد گورستانی مربوط به عصر مفرغ (هزاره چهار، قبل از میلاد) است.

وی هدف از این کاوش را تکمیل اطلاعات علمی از فصل اول کاوش و شرایط زیستی مردمان آن دوره و همچنین تعیین تکلیف اراضی تعاونی مسکن عنوان کرد و افزود: کاوش باستان‌شناسی در محوطه چالی به لحاظ روشن کردن زوایای تاریک زندگی بشر در عصر مفرغ بسیار حائز اهمیت است.

مدیرکل میراث فرهنگی کردستان تصریح کرد: در این فصل از کاوش موضوعاتی از جمله شیوه تدفین، عقاید و باورها، هنر و صنعت ساکنان منطقه در عصر مفرغ مورد مطالعه قرار خواهد گرفت.

مهرزاد خاطرنشان کرد: پیگیری‌های لازم برای جذب اعتبارات مناسب و ادامه روند اقدامات مطالعاتی و پژوهشی در حوزه میراث‌فرهنگی و باستان‌شناسی شهرستان انجام می‌شود.

انجام فصل دوم کاوش باستان‌شناسی محوطه عصر مفرغ در شهرستان سقز

کد خبر 685750

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.