آموزش ۱۱ هزار بی‌سواد در قالب طرح شتاب‌بخشی

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: آموزش ۱۱ هزار بی‌سواد در قالب طرح شتاب‌بخشی برای ارتقای سطح سواد استان به کمک دستگاه‌های دولتی و غیردولتی در سطح استان اجرا خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیداحمد امامیه امروز _پنجشنبه شانزدهم شهریورماه_ در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در آستانه هفدهم شهریورماه یا هشتم سپتامبر، روز جهانی سوادآموزی هستیم، اظهار کرد: در طول سال تحصیلی گذشته، برنامه‌های متعددی در حوزه سوادآموزی استان اصفهان انجام شد و بیش از ۶ هزار و ۳۰۰ نفر در قالب ۱۱۶۴ کلاس درس، تحت پوشش برنامه‌های سوادآموزی قرار گرفتند.

وی افزود: اگر هر مدرسه استان اصفهان، به‌طور میانگین ۲۰۰ دانش‌آموز داشته باشد، حوزه سوادآموزی استان اصفهان در سال تحصیلی گذشته ۳۱ مدرسه را تحت پوشش داشته است.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه سال تحصیلی سوادآموزی، از شهریورماه آغاز می‌شود، تصریح کرد: در حال حاضر، ظرفیت شهرستان‌ها و نواحی مشخص و به نواحی و مناطق ابلاغ شده است و تلاش می‌کنیم تا بتوانیم این ظرفیت را به‌صورت حداکثری تحت پوشش قرار دهیم.

وی با تشریح وضعیت سوادآموزی در استان اصفهان گفت: در حال حاضر، در استان آمار افراد جامانده از سواد یا کم‌سواد در بازه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال، احصا شده و برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گرفته است.

امامیه اظهار کرد: حجم ابلاغی سازمان سوادآموزی کشور برای سال تحصیلی پیش‌رو ۱۱ هزار نفر است که شناسایی، جذب، آموزش و نگهداشت آنها فرایندی دشوار است که مجموعه معاونت سوادآموزی در حال تلاش برای عملیاتی کردن برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته هستند.

وی طرح شتاب‌بخشی به ارتقای سطح سواد استان را یکی از طرح‌های مهم برای سال تحصیلی پیش‌رو دانست و افزود: این طرح به کمک دستگاه‌های دولتی و غیردولتی در سطح استان اجرا خواهد شد تا علاوه بر یازده هزار نفر حجم ابلاغی سازمان سوادآموزی، تعداد قابل توجه دیگری از افراد در دستگاه‌ها، نهادها، ارگان‌ها و مجامع خیریه تحت پوشش قرار گیرند و بتوانند به‌زودی از نعمت خواندن و نوشتن و سواد بهره‌مند شوند.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان ادامه داد: توانمندسازی آموزش‌دهندگان و کادر اداری برای آشنایی با شیوه‌های نوین سوادآموزی از دیگر برنامه‌های معاونت سوادآموزی برای سال تحصیلی پیشرو است، همچنین توجه به مهارت‌آموزی سوادآموزان در کلاس‌های حرفه‌آموزی و مهارت‌آموزی نیز از دیگر برنامه‌ها است.

وی گفت: افزایش مراکز یادگیری محلی در دستور کار است و در تلاشیم تا در مناطقی که تجمع جاماندگان از سواد وجود دارد، با افتتاح این قبیل مراکز، شرایط سوادآموزی و یادگیری مهارت‌های زندگی، فنی و حرفه‌ای برای آنها فراهم کنیم.

امامیه خاطرنشان کرد: در تلاشیم تا بتوانیم از ظرفیت خیران در استان اصفهان استفاده کنیم و با برنامه‌های مختلف، در مسیر تحقق ریشه‌کنی بی‌سوادی که از اهداف مهم نظام مقدس جمهوری اسلامی است حرکت کنیم و قدمی برای شکوفایی استعدادهای جاماندگان از سوادآموزی برداریم.

کد خبر 685729

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.