تزریق ۸۵۴ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل اولیه راه آهن سنندج - همدان

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کردستان از کنترل پروژه میدانی راه آهن سنندج - همدان - تهران، از لحاظ چک لیست‌های اضطراری خبر داد و گفت: با تزریق ۸۵۴ میلیارد تومان، بهره‌برداری اولیه این خط انجام می‌شود.

به گزارش ایمنا به نقل از روابط عمومی استانداری کردستان، کیومرث حبیبی شامگاه امروز چهارشنبه ۱۵ شهریورماه جاری در روند بازدید میدانی از پروژه راه آهن سنندج - همدان- تهران اظهار کرد: با توجه به برنامه‌ریزی صورت گرفته و لزوم اتمام پروژه در موعد مقرر، کنترل پروژه از لحاظ چک لیست‌های اضطراری صورت گرفت.

وی افزود: توصیه‌های فنی در ارتباط با نما و منظرسازی ایستگاه اصلی، فضاهای پشتیبانی، تأسیسات لازم همچون ایستگاه پلیس، تعمیرگاه توربوزین، کارگاه تعمیر واگن و ترن، اجرای خط ۱ و ۲ برای پهلوگیری و ورود و خروج مسافر ریل‌گذاری و سوزن‌های خط، فضاهای مدیریتی و اداری، فونداسیون ایستگاه تقلیل فشار گاز، موتورخانه و سیستم‌های تهویه، سرویس‌های بهداشتی و کانتر بلیط فروشی انجام شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کردستان تصریح کرد: در خصوص جابجایی شیشه‌های متضاد نمای ایستگاه، تابلوی ایستگاه، بوفه، ایستگاه برق اضطراری، محوطه سازی، ایستگاه بارگیری و باراندازی کالا، رفع معارض محلی فیبر نوری با هماهنگی فرمانداری و پلیس شهرستان دهگلان، هماهنگی انتقال دستگاه حفار چاه از همدان به ایستگاه اصلی و توصیه‌های فنی نیز بیان شد و مورد تاکید قرار گرفت.

حبیبی با بیان اینکه بیش از ۴۵۰ نفر نیرو خبره در ده‌ها جبهه کاری چند ماه قبل و با فعال سازی مجدد این پروژه نیمه‌تمام در چند شیفت کاری فعالیت می‌کنند، ادامه داد: با تزریق ۸۵۴ میلیارد تومان اعتبار نقدی سعی بر آماده سازی و بهره برداری اولیه این خط شده است.

به گزارش ایمنا، راه آهن سنندج - همدان از طریق تهران، کردستان را به شبکه ریلی متقاطع کشور و امکان حمل مسافر و بار را در کل طول سال فراهم می‌سازد. این مسیر ۳ ایستگاه مسافری سنندج، قروه، دهگلان و ۶ ایستگاه پشتیبان خط و باری در کل مسیر دارد.

کد خبر 685667

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.