معرفی ناوگان‌ اتوبوس‌های بدون آلایندگی در شهر یورک

اطلاعات ارائه شده نشان می‌دهد که ناوگان جدیدی از اتوبوس‌های بدون آلایندگی در شهر یورک انگلستان راه‌اندازی خواهد شد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شرکت First Bus با مشارکت شورای شهر یورک، ناوگان جدیدی از اتوبوس‌های بدون آلایندگی در یورک معرفی کرده است تا دپوی آن به یکی از اولین انبارهای خارج از لندن تبدیل شود که کاملاً الکتریکی است. این اتوبوس‌های بدون آلایندگی از تاریخ ۲۷ آگوست ۲۰۲۳ در مرکز شهر شروع به فعالیت خواهند کرد، سپس به تدریج در هفته‌های آینده در دیگر مسیرها نیز خدمت‌رسانی می‌کنند.

First Bus که یکی از بزرگ‌ترین اپراتورهای اتوبوس در بریتانیا است، ۱۳ میلیون پوند برای تأسیس ناوگان اتوبوس‌های بدون آلایندگی یورک سرمایه‌گذاری کرده است. شواری شهر یورک نیز به میزان ۱۰.۲ میلیون پوند کمک مالی ارائه کرده است و از طرح پیشنهادی دولت بریتانیا حمایت می‌کند. هر کدام از اتوبوس‌های بدون آلایندگی میزان انتشار کربن در هر سال را تا ۶۰ تن کاهش می‌دهد، بنابراین پیش‌بینی می‎‌شود که با راه‌اندازی ناوگان اتوبوس‌های بدون آلایندگی سالانه انتشار بیش از ۳۰۰۰ تن کربن‌دی‌اکسید کاهش می‌یابد. این اتوبوس‌ها می‌توانند حدود ۹۰ مسافر را جابه‌جا کنند و با یک بار شارژ کامل نیز تا ۲۰۰ مایل برد دارند.

به گفته مقامات شهری، با بهره‌مند شدن از اتوبوس‌های بدون آلایندگی می‌توان به کاهش ازدحام و ایجاد هوای پاک‌تر کمک قابل‌توجهی کرد. همچنین، با درک این موضوع افراد زیادی به صورت روزانه از این وسایل نقلیه استفاده خواهند کرد. شواری شهر یورک انگلستان نیز اعلام کرده است که استفاده از این فناوری جدید در یورک یک گام مهم و هیجان‌انگیز برای رسیدن به یک شهر تمیزتر و دستیابی به هدف اصلی، یعنی به صفر رساندن انتشار کربن تا سال ۲۰۳۰ میلادی است.

شورای شهر اعلام کرده است همانطور که ناوگان شهر یورک به تدریج کاملاً الکتریکی می‌‎شود، امیدواریم افراد بیشتری به استفاده از اتوبوس جذب شوند. در این صورت، چشم‌اندازی برای روش‌های پاک‌تر و کارآمدتر برای رفت‌وآمد در شهر ارائه خواهد شد.

منبع:

https://www.intelligenttransport.com/transport-news/149248/first-bus-and-city-of-york-council-launch-zero-emission-fleet/

کد خبر 685635

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.