حضور مردم سراسر کشور در مراسم پیاده‌روی جاماندگان اربعین بی‌نظیر بود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان گفت: یکی از امتیازات مردم اصفهان، ولایت‌مداری است و این خاصیت مردم و خاصه شهر اصفهان است که عشق و ارادتشان به حضرت اباعبدالله (ع) واقعاً کم نظیر است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدرضا جان‌نثاری، در حاشیه پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی با حضور در موکب رسانه‌ای خبرگزاری ایمنا ضمن عرض تسلیت به مناسب اربعین حسینی اظهار کرد: اربعین حسینی یکی از شعائر دینی ماست که ۴۰ روز بعد از شهادت اباعبدالله (ع) در سال ۶۱ هجری شکل گرفت و تا امروز ادامه داشته که البته فراز و نشیب‌هایی هم داشته است.

وی افزود: موضوع گرامیداشت اربعین در سال‌هایی اصلاً انجام نمی‌شده، در سال‌هایی به صورت مخفیانه انجام می‌گرفته و در سال‌هایی کمرنگ بوده است، اما در سال‌های اخیر مراسم راهپیمایی جهانی اربعین، از همه شهرهای عراق به سمت کربلای معلی با پای پیاده و از ۱۰ روز پیش از اربعین شروع می‌شود و تا روز اربعین ادامه دارد. قطعاً همه عاشقان حضرت اباعبدالله (ع) نمی‌توانند در آن مراسم شرکت کنند زیرا آنجا ظرفیتی دارد، هرچند که در حال حاضر بیش از ۲۰ میلیون نفر در این راهپیمایی شرکت می‌کنند که مثل و مانندی در دنیا ندارد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان ادامه داد: اما این ظرفیت بازهم در مقابل تعداد عاشقان اباعبدالله (ع) بسیار ناچیز است، بنابراین در سال‌های اخیر تدبیری شده که مردم در همه شهرها برای گرامیداشت اربعین و همچنین همراه کردن خود با راهپیمایی عراق، برنامه‌ای تحت عنوان بزرگداشت جاماندگان مراسم جهانی اربعین را برگزار کنند.

جان‌نثاری تصریح کرد: در اصفهان جمعیت کثیری از سه نقطه شهر به سمت گلستان شهدا حرکت کردند که واقعاً حرکت بی نظیری است و عاشقان اباعبدالله فوج فوج به سمت گلستان شهدا می‌روند. هم آن راهپیمایی اربعین بی‌بدیل و بی نظیر است و هم این حرکتی که مردم در شهرها انجام می‌دهند.

وی با تاکید بر اینکه یکی از امتیازات مردم اصفهان، ولایت مداری است، گفت: اصفهان از پیش از انقلاب، در تمام برنامه‌ها سرآمد بوده و درحال حاضر نیز سرآمد است و این خاصیت مردم و خاصه شهر اصفهان است که عشق و ارادتشان به حضرت اباعبدالله (ع) واقعاً کم نظیر است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان ادامه داد: اینکه مردم به سمت گلستان شهدا می‌آیند یک امتیاز بزرگی است که ما در اصفهان داریم، به دلیل اینکه گلزار شهیدان ما وسط شهر است، موجب دسترسی راحت همگان به مزار مطهر شهیدان می‌شود. اما فقط این نیست؛ مردم اصفهان با شهدا عجین هستند و اینکه آمار شهدای استان ما تقریباً دوبرابر میزان کشور است، نشان می‌دهد مردم در این مسیر و جهت قرار دارند.

جان‌نثاری تصریح کرد: مردم برای بزرگداشت یاد و خاطره امام حسین (ع) بهترین مکان را انتخاب کردند، مردم امروز در کنار کسانی که جان خود را دست گرفتند و به عشق کربلای حضرت اباعبدالله رفتند می‌آیند تا بگویند اگرچه شما رفتید، اما راهی که باز شده را از ثمره خون شما می‌دانیم. مردم در هر فرصت سعی می‌کنند یاد شهیدان را گرامی بدارند و امروز هم یکی از همان فرصت‌هاست.

کد خبر 685620

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.