جامعه با تفکر و فرهنگ حسینی از آسیب‌ها در امان خواهد بود

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: اگر تفکر و فرهنگ حسینی در جامعه حکمفرما باشد جامعه از آسیب و بلا در امان می‌ماند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، آیت‌الله سید نصیر حسینی در جمع جاماندگان اربعین حسینی، در حرم امامزاده مختار در یاسوج، اظهار کرد: هر عملی اعم از عزاداری و خدمت به زوار و عزادار، سیدالشهدا (ع) انجام می‌گیرد، توشه‌ای برای آخرت خواهد بود.

وی افزود: مردم و پیروان مکتب حسینی باید به اهداف قیام امام حسین (ع) توجه داشته باشند و ترک محرمات که از مهم‌ترین اهداف قیام عاشورا بوده و امام حسین (ع) بخاطر آن جان داد، باید مورد توجه ویژه خانواده‌ها باشد.

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد، گفت: اشک ریختن در عزای اهل‌بیت علیهم‌السلام سعادت است و خوش‌بحال شما که امروز برای سیدالشهدا اشک می‌ریزید و در محفل او حضور پیدا کرده‌اید.

وی خاطرنشان کرد: همه انسان‌ها از این دنیا عبور خواهند کرد، همه در آخرت نام حسین را بر زبان می‌آورند و محتاج شفاعت اهل‌بیت علیهم‌السلام خواهند بود.

آیت‌الله سید نصیر حسینی تصریح کرد: باید تفکر و فرهنگ مکتب حسینی در جامعه حکم‌فرما شود تا جامعه از آسیب‌ها و بلاها در امان بماند.

وی با بیان اینکه اگر انسانی حلال و حرام خدا را نشناسد او دیگر انسان نیست، تصریح کرد: اگر انسان می‌خواهد انسانی زندگی کند تنها راهش حسینی زندگی کردن است.

امام جمعه شهر یاسوج، با اشاره به اینکه همه چیز ما به برکت حسین است و امام حسین با یک حماسه خونین همه معادلات مشرکان را به هم ریخت، گفت: امام حسین (ع) سر بریده در راه خدا ایستاد تا راه و مکتب الهی پایدار بماند.

وی به حماسه آفرینی و رشادت حضرت عباس علیه السلام در کربلا پرداخت و افزود: برای یک مادر سخت است که عزیزش را سر بریده و لب‌تشنه ببیند که در خون دست و پا می‌زند، قمر بنی‌هاشم بدون دست در واقعه کربلا آزاد مردی را فریاد زد.

کد خبر 685604

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.