وضعیت شاخص کیفیت هوا در کلانشهرهای کشور؛ ۱۵ شهریور

وضعیت شاخص کیفیت هوای کلانشهرهای کشور، در سامانه برخط کنترل کیفیت هوای سازمان حفاظت محیط‌زیست، منتشر شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بر اساس سامانه برخط کنترل کیفیت هوای سازمان حفاظت محیط‌زیست، سنجش کیفیت هوا در کلانشهر سمنان با شاخص ۱۵۲ در وضعیت هوای ناسالم برای عموم (قرمز) قرار دارد.

سنجش کیفیت هوا در کلانشهرهای اهواز با شاخص ۱۱۲ و اراک با شاخص ۱۰۶ در وضعیت هوای ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی) قرار دارد.

دستگاه سنجش کیفیت هوا در ایستگاه کلانشهرهای زنجان با شاخص ۱۰۰، قزوین و تهران با شاخص ۹۹، کرج با شاخص ۹۶، بیرجند با شاخص ۸۶، شیراز با شاخص ۸۳، کرمانشاه با شاخص ۸۰، بوشهر با شاخص ۷۷، مشهد با شاخص ۷۶، شهرکرد و کرمان با شاخص ۷۵، زاهدان با شاخص ۷۳، بجنورد با شاخص ۷۱، رشت با شاخص ۶۸، همدان با شاخص ۶۶، تبریز با شاخص ۶۶، سنندج با شاخص ۶۵، یزد با شاخص ۵۷، ایلام با شاخص ۵۶ و خرم‌آباد با شاخص ۵۵ در وضعیت هوای سالم (زرد) قرار دارد.

سنجش کیفیت هوا در کلانشهرهای یاسوج با شاخص ۵۰، قم با شاخص ۳۹، اردبیل با شاخص ۳۸ و ارومیه با شاخص ۳۰ در وضعیت پاک (سبز) قرار دارد، شرایط کیفی هوای کلانشهرهای گرگان، ساری و بندرعباس ثبت نشده است.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم (زرد)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ بسیار خطرناک (قهوه‌ای) است.

کد خبر 685561

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.