دشمن با نقشه و توطئه خود مدارس ما را نشانه رفته است

معاون سیاسی و امنیتی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، گفت: آنچه که دشمن به آن ورود کرده و تهدید جدی برای جامعه ماست فضای مجازی است، در ایام کرونا فرزندان خود را تحویل دشمن و فضای مجازی دادیم و نتوانستیم در این فضا تولید محتوا داشته باشیم و برنامه طراحی کنیم.

به گزارش ایمنا و به نقل از اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، سید جواد هاشمی‌مهر شامگاه سه‌شنبه_ چهاردهم شهریورماه_ در مراسم دوره آموزشی، بصیرتی و دانش‌افزایی مدیران مدارس شهرستان بویراحمد در آستانه بازگشایی مدارس، اظهار کرد: آموزش و پرورش با چالش‌ها و تهدیداتی مواجه است که یکسری مشکلات و نارسایی‌هایی در زمینه سخت‌افزاری و نرم‌افزاری است.

وی افزود: در زمینه فضای آموزشی به دلیل جانمایی نکردن مناسب در سطح شهرستان بویراحمد و شهر یاسوج با کمبود مواجهیم که در این زمینه نگرانی‌هایی وجود دارد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: شکل‌گیری و ساختار یک مدیری که آینده جامعه را به دست بگیرد از آموزش و پرورش و معلمان است که انتظار داریم به این مسأله در مدارس توجه شود.

وی با اشاره به اغتشاشات سال گذشته در سطح کشور تصریح کرد: بیشترین رده سنی که در اغتشاشات سال گذشته شرکت کرده بودند، افراد ۱۲ تا ۲۵ سال بوده است که این مسئله به نظام آموزشی و تربیتی ما برمی‌گردد.

هاشمی‌مهر با بیان اینکه اساس نظام تربیتی، خانواده است و نهاد خانواده این روزها دچار تزلزل شده است، گفت: خانواده نقش خود را به خوبی ایفا نکرده، مسائل تربیتی رها شده‌است و فرزندان خود را به دست فضای مجازی سپرده‌ایم که دشمن در این فضای ضددین، اخلاق و امنیت برنامه درست می‌کند.

وی تصریح کرد: معلمان باید تدابیری بیندیشند و طوری عمل کنند که خلاء کم‌کاری والدین را در جامعه جبران کند.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، افزود: آنچه که دشمن به آن ورود کرده و تهدید جدی برای جامعه ماست فضای مجازی است، به عنوان مثال در ایام کرونا فرزندان خود را تحویل دشمن و فضای مجازی دادیم و نتوانستیم در این فضا تولید محتوا داشته باشیم و برنامه طراحی کنیم.

وی گفت: مدیران مدارس و معلمان با مسئولیت دینی، شرعی، اخلاقی و قانونی به صورت جدی در زمینه اصلاح فضای تربیتی و آموزشی ورود کنند.

هاشمی مهر افزود: در کنار فضای مجازی، اعتیاد نگرانی‌ها را چند برابر کرده‌است که نباید اجازه دهیم بیش از این خانواده، فرزندان و آینده جامعه‌مان آسیب ببینند، سن مصرف مواد مخدر و سیگار کاهش پیدا کرده است که باید به این مسئله توجه جدی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه اساسی‌ترین و تاثیرگذارترین ابزار تربیتی خانواده و والدین هستند، اظهار کرد: خانواده‌های ایلی و عشیره‌ای که داشته‌ایم از سنت به سمت مدرنیته پرواز کرده‌اند، عوارض پرواز تهدیداتی را در پی دارد، که والدین باید از فرزندان خود مراقبت بیشتری داشته باشند تا در دام آسیب‌های اجتماعی نیفتند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: باید آستین‌ها را برای کارها و فعالیت‌های تربیتی بالا بزنیم چراکه عرصه فعالیت دشمن در محیط مدرسه است.

وی ضمن انتقاد از آموزش و پرورش بابت اجباری نکردن پوشیدن لباس همرنگ در مدارس، گفت: این اقدام قشنگی نبود و نباید تساهل و تسامح کرد، باید اثرات، معایب و محاسن هر حرکتی و طرحی در جامعه قبل از اجرا ارزیابی شود چرا که برخی سیاست‌ها ابلاغی می‌تواند اثرات منفی داشته باشد.

هاشمی‌مهر افزود: در اغتشاشات سال گذشته آسیب‌هایی دیده‌ایم و هم اکنون نیز دشمن با فراخوان دادن می‌خواهد دانش‌آموزان را نیز وارد این گونه مسائل کند که باید والدین، دانش آموزان و اولیای مدارس در این زمینه هوشیار بوده و مدیریت، راهنمایی و ارشاد کنند.

وی تصریح کرد: معلمان و مجموعه آموزش و پرورش مدیران امروز را تربیت کردند، ۴۰ سال تهدید، تخریب و توطئه به جایی نرسید و مردم در صحنه ماندند از این نظام دفاع کردند و فرزندان خود را تقدیم کردند و تا نظام حفظ شود.

معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد، گفت: دشمن شبانه‌روز در حال توطئه برای کشورمان است و هر روز به یک بهانه‌ای فضاسازی می‌کند که مدیریت این فضاها در دست مدیران مدارس و معلمان است.

وی اظهار کرد: باید مسائل پرورشی و کلاس‌های قرآنی در مدارس پررنگ‌تر شود و مدیران و معلمان احساس مسئولیت دینی کنند.

هاشمی‌مهر با اشاره به مسمومیت‌های سریالی دانش آموزان در سال گذشته خاطرنشان کرد: این مسئله در سال گذشته مدیریت شد و اثرگذاری نداشت و بخش زیادی از این موضوع فضاسازی دشمن بود که امسال باید مدارس در این زمینه مدیریت لازم را داشته باشند.

وی با اشاره به مشکلات نبود سرویس مدارس در سال تحصیلی گذشته، تصریح کرد: با توجه به اینکه سازمان حمل و نقل مستقل در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود ندارد و بخش خصوصی نیز سرمایه‌گذاری و ورود نکرده، سرویس مدارس یکی از چالش‌های بازگشایی مدارس استان است که آموزش و پرورش استان باید با کمک دستگاه‌های متولی این مسئله را حل کنند.

کد خبر 685531

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.