۳۸۰ میلیارد ریال تجهیزات آموزشی به مدارس استان اردبیل ارسال شد

سرپرست اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اردبیل از ارسال ۳۸۰ میلیارد ریال تجهیزات آموزشی به مدارس دولتی محروم و کم‌برخوردار در نقاط مختلف این استان در آستانه آغاز سال تحصیلی جدید خبر داد.

به گزارش ایمنا، احد شیرین‌زاده امروز_ سه‌شنبه چهاردهم شهریورماه_ در آئین توزیع تجهیزات آموزشی و کمک آموزشی مدارس اظهار کرد: در آستانه سال تحصیلی جدید ۳۸۰ میلیارد ریال تجهیزات آموزشی به مدارس دولتی محروم و کم برخوردار در نقاط مختلف استان اردبیل ارسال شده است.

وی افزود: این تجهیزات شامل سیستم گرمایشی، چاپگر، تجهیزات مورد نیاز هنرستانی، صندلی معلم، میز دانش‌آموز و کمد است که به مدارس دولتی محروم و کم‌برخوردار، روستایی و تازه تأسیس ارسال می‌شود.

سرپرست اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اردبیل خاطرنشان کرد: با همکاری آموزش و پرورش و بر اساس نیازسنجی از مناطق مختلف این تجهیزات تهیه شد تا با توزیع آن شاهد عدالت آموزشی و محرومیت‌زدایی از مناطق روستایی و حاشیه باشیم.

وی تصریح کرد: پارسال سیستم گرمایشی ۳۴۰ کلاس درس از ردیف اعتبارات استانداردسازی به صورت مناسب و ایمن تجهیز و در اختیار دانش آموزان قرار گرفته است.

به گفته شیرین‌زاده در یک‌سال گذشته در مجموع بیش از هشت هزار میلیارد ریال تجهیزات آموزشی، کمک‌آموزشی و تجهیزات هنرستانی خریداری و تحویل آموزش و پرورش استان شده است.

۲۷ واحد آموزشی در استان اردبیل به بهره‌برداری می‌رسد

سرپرست اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اردبیل اظهار کرد: امسال همزمان با آغاز سال تحصیلی ۲۷ واحد آموزشی در ۱۰۲ کلاس در نقاط مختلف این استان افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اردبیل هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تجهیز و راه‌اندازی این مدارس هزینه کرده است.

شیرین‌زاده خاطرنشان کرد: سال گذشته نیز ۸۰ واحد آموزشی به آموزش و پرورش استان اردبیل تحویل داده شد تا در اختیار دانش آموزان در مقاطع تحصیلی مختلف قرار گیرد.

وی تصریح کرد: امسال تمامی مدارس کانکسی بالای ۱۰ دانش‌آموز در قالب "طرح شهید پناهی" مجهز و به مدارس تبدیل می‌شود و با این این اقدام بساط مدارس کانکسی در استان اردبیل برچیده خواهد شد.

سرپرست اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اردبیل اضافه کرد: با همکاری بنیاد برکت و اعتبارات ملی تلاش می‌شود مدارس سنگی با ملات بالای ۱۵ دانش‌آموز نیز در اندک زمان ممکن جمع‌آوری گردد.

استان اردبیل با ۱۲ شهرستان در شمال ایران واقع شده و آموزش و پرورش در مناطق و نواحی ۱۹ گانه این استان فعال است.

منبع: ایرنا

کد خبر 685519

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.