قدردانی از ۲۰ هزار پیشکسوت زن در هفته دفاع مقدس در استان مرکزی

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی گفت: دفاع مقدس برگ زرینی در تاریخ ملت ایران است و تنها به مقطع خاصی محدود نیست چراکه ملت ایران در طول چهار دهه گذشته با دفاع‌های مقدس در عرصه‌های مختلف و نقش‌آفرینی موثر همواره خوش درخشیدند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سرهنگ پاسدار غلامرضا کریمی امروز_ سه‌شنبه چهاردهم شهریورماه در نشست هماهنگی برنامه‌های هفته دفاع مقدس استان اظهار کرد: تجلیل از پیشکسوتان زن در ۲۹ شهریور به‌صورت همزمان در سراسر کشور با شعار «جهاد و مقاومت؛ از دیروز تا امروز» یکی از مهم‌ترین برنامه‌های هفته دفاع مقدس در سال جاری است.

وی افزود: به منظور نقش مهم بانوان در دفاع مقدس و ضرورت تبیین این نقش برجسته، تکریم و تجلیل از ۲۰ هزار نفر از همسران رزمندگان و ایثارگران استان برنامه‌ریزی شده است که تا پایان سال انجام خواهد شد و در هفته دفاع مقدس به صورت نمادین از ۵۰۰ نفر قدرانی می‌شود و تا پایان سال این تعداد به ۲۰ هزار نفر خواهد رسید.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی تصریح کرد: گلباران قبور مطهر شهدا در روز پنجشنبه ۳۰ شهریورماه و رژه نیروهای مسلح با رویکرد جدید و حضور پررنگ خواهران بسیجی با محوریت سپاه روح‌الله از دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس در سال جاری است.

وی ادامه داد: برگزاری نمایشگاه دستاوردهای انقلاب اسلامی در دفاع مقدس، اجرای برنامه‌های فرهنگی، تئاتر خیابانی، همایش تجلیل از سربازان، رونمایی از کتاب، شب شعر و شب خاطره با رویکرد جهاد تبیین و رفع شبهات به منظور جلوگیری از تحریف دوران پرافتخار دفاع مقدس از دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس است و سعی داریم برنامه‌های ویژه برای دانش‌آموزان برگزار کنیم.

سرهنگ کریمی گفت: افتتاح پروژه‌ها و یادمان‌های شهدا در نقاط مختلف استان از دیگر برنامه‌های مهم در هفته دفاع مقدس است و رویکرد تمام برنامه‌ها محتوایی و تحقق جهاد تبیین است و همانگونه که دفاع مقدس با مشارکت مردم به پیروزی‌های بزرگ دست پیدا کردیم، امروز با مشارکت و نقش‌آفرینی مردم باید این هفته را گرامی بداریم.

وی تاکید کرد: در مجموع با همراهی مردم و پشتیبانی دستگاه‌های مختلف استانی بیش از دو هزار برنامه در هفته دفاع مقدس در استان مرکزی هدف‌گذاری شده است که احتمال افزایش آنها وجود دارد.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی اضافه کرد: باتوجه به شبهه‌افکنی‌ها و تبلیغات سو و مسموم دشمنان که اخیراٌ با توسل به فضای مجازی و جنگ شناختی ذهن و افکار جوانان و نوجوانان ما را نشانه گرفته‌اند و به‌دنبال سیاه‌نمایی و ایجاد ناامیدی در جامعه هستند، هفته دفاع مقدس فرصتی مناسب برای خنثی کردن توطئه‌های دشمنان است و باید از این فرصت به بهترین نحو استفاده کرد.

وی خاطر نشان کرد: همه باید در راستای برگزاری باشکوه هفته دفاع مقدس برای تبلور حماسه‌آفرینی رزمندگان عزیز که از خانواده‌های همین نسل جوان و نوجوان امروز بوده‌اند، پای کار بیایند و شکوهمندترین جشن ملی را در سطح استان مرکزی به ویژه در سطح شهرستان‌ها برگزار کنیم.

کد خبر 685504

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.