تردد ‌۸۰۶ هزار زائر اربعین از مرز خسروی

استاندار کرمانشاه گفت: از ابتدای صفر تاکنون ۸۰۶ هزار زائر اربعین از مرز خسروی تردد داشته‌اند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدطیب صحرایی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تاکنون ۸۰۶ هزار زائر اربعین از طریق مرز خسروی تردد داشته‌اند که ۵۱۵ هزار نفر خارج و ۲۹۰ هزار نفر نیز وارد شده‌اند.

وی با بیان اینکه باید خود را برای حضور چند میلیونی زوار در مرز خسروی در سال آینده آماده کنیم، افزود: توسعه راه‌ها، فرودگاه، تقویت راه‌آهن غرب و ایجاد حداقل ۵۰۰ هزار ظرفیت پارکینگ با کیفیت در مرز خسروی تنها بخشی از برنامه‌ها برای اربعین سال آینده است.

استاندار کرمانشاه با اشاره به اینکه آنچه در استان در زمینه اربعین انجام شده استفاده از فرصت برای کاری ماندگار است، گفت: اربعین جاده‌های ایمن‌تر، تأسیسات رفاهی بهتر، امکانات شهری بهتر و جلوه ملی بهتری برای استان ایجاد کرد و رضایت زائران یک سرمایه برای استان است.

وی با بیان اینکه در اربعین اقداماتی از جمله توسعه مرزها انجام شد که باید تداوم یابد، افزود: اربعین یکی از پدیده‌ها و جریانات بزرگی است که کمک می‌کند کرمانشاه هیچوقت در بن بست قرار نگیرد و هر چقدر رفت و آمد هدفمند تقویت شود، بیشتر می‌توانیم از این فرصت استفاده کنیم.

صحرایی با اشاره به اینکه مجموعه مردمی و دولتی استان در رابطه با اربعین و مرز خسروی حرکت خوبی را شروع کرده‌اند، گفت: ایجاد بازارچه‌ها در نقاط مختلف استان جلوه‌هایی از حرکت در زمینه اربعین است که البته سال آینده باید باشکوه‌تر و هنرمندانه‌تر به آن پرداخته شود.

وی از ایجاد اردوگاهی ملی در استان کرمانشاه به منظور خدمات‌رسانی به زائران خبر داد و اضافه کرد: امسال با توجه به زمان و اقتضائات برای اربعین و مرز خسروی تلاش شد، اما برای سال آینده و سال‌های بعد اقدامات انجام شده نیاز به رشد جدی دارد.

استاندار کرمانشاه گفت: در آینده نه چندان دور، باید آماده پذیرایی از مهمانانی مسلمان و غیرمسلمان از کشورهای مختلف باشیم و طراحی‌های ما باید در سطح بالاتری انجام شود و خود را برای یک کار تمدنی آماده کنیم.

وی با اشاره به نگاه و همکاری خوب طرف عراقی خاطرنشان کرد: ادبیات مشترک دو طرف حب الحسین یجمعنا است که به تسهیل‌گری تردد و زیارت زائران کمک کرده است.

صحرایی با بیان اینکه در طول ۲۰ روز ۱۷۰۰ کامیون و تریلی وسایل موکب‌ها را جابه‌جا کردند و این ظرفیت مهمی برای استان است، گفت: با توجه به فعالیت این خودروها در طول سال باید در خروجی‌های استان مجتمع‌هایی با استاندارد لازم برای ارائه خدمات رفاهی به کامیون‌داران داشته باشیم.

کد خبر 685498

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.