خدمت‌رسانی «مَلاک» به زائران اربعین حسینی در کربلا

مسئول درمانگاه مَلاک در ایام اربعین حسینی به اشاره به خدمت‌رسانی این درمانگاه در شهر کربلا به زائران اربعین، گفت: بخش‌های ویزیت و پزشک عمومی، داخلی، عفونی، روانپزشکی، اطفال، زنان، سرم‌تراپی و تزریقات، جراحی و قلب در این مجموعه وجود دارد.

محسن امینی‌هرندی در گفت‌وگو با خبرنگار اعزامی ایمنا به کربلای معلی اظهار کرد: از اواخر مردادماه و حدود سه هفته است که در درمانگاه مَلاک با حضور حدود ۱۰۰ نفر نیرو شامل پزشک متخصص، پزشک عمومی، پرستار، تکنسین دارویی، خدماتی در حال خدمت‌رسانی هستیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از سه‌هزار نفر در هر شبانه‌روز به درمانگاه ملاک در کربلای معلی مراجعه می‌کنند، افزود: با توجه با اینکه هر بیمار چندین مرحله را طی می‌کند، بالغ بر ۱۰ هزار خدمت در هر شبانه روز در این مرکز درمانی ارائه می‌شود.

مسئول درمانگاه مَلاک در ایام اربعین حسینی خاطرنشان کرد: بخش‌های ویزیت و پزشک عمومی، داخلی، عفونی، روان‌پزشکی، اطفال، زنان، سرم‌تراپی و تزریقات، جراحی و قلب در این مجموعه وجود دارد و در بخش سرم‌تراپی بیشتر مراجعان با توجه به گرمای هوا در روزهای اخیر، دچار از دست رفتن آب بدن شده‌اند.

وی با اشاره به یک مورد احیای موفق در مجموعه درمانی مَلاک افزود: در این مجموعه آزمایشگاه همچون تروپونین هم وجود دارد، اما برای سایر اقدامات درمانی همچون رادیولوژی و سونوگرافی به بیمارستان ارجاع می‌شود.

امینی‌هرندی ادامه داد: در کربلا حداقل شش مرکز اقماری زیرمجموعه درمانگاه مَلاک در حال فعالیت هستند و تمام اعضای این درمانگاه نیز شامل داوطلبان و کارکنان از اصفهان هستند.

وی اضافه کرد: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده قرار بود درمانگاه‌های بزرگ را به استان‌های قوی در زمینه درمانی تحویل دهند و درمانگاه مَلاک تحویل اصفهان شد.

مسئول درمانگاه مَلاک در ایام اربعین حسینی با اشاره به استقرار دو دستگاه آمبولانس در این درمانگاه تاکید کرد: اعزام به بیمارستان با آمبولانس انجام می‌شود، اما با توجه به ترافیک شدید مسیرها، این اقدام به سختی انجام می‌شود و علی‌رغم اینکه بیمار سر وقت به بیمارستان رسیده است، اما بازگشت آمبولانس تا حدود چهار ساعت طول می‌کشد.

وی اضافه کرد: در مرکز درمانی مَلاک پوشش درمانی جراحی سرپایی، تروما، تاول و بخیه انجام می‌شود.

کد خبر 685490

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.