قیمت و مشخصات سیمان سیاه پاکتی در الومتریال

سیمان سیاه پاکتی به صورت کیسه‌های ۵۰ کیلوگرمی و در بعضی موارد ۲۵ کیلوگرمی به دست مشتری می‌رسد و آماده هر نوع استفاده است.

سیمان سیاه پاکتی از مواد خام با منشاء طبیعی مانند سنگ آهک و خاک رس به دست می‌آید:. این معادن عموماً در نزدیکی کارخانه‌های سیمان قرار دارند. مواد معدنی برای کاهش اندازه و تسهیل حمل و نقل آنها به مراکز تولید، تحت عملیات خرد کردن پیشگیرانه قرار می‌گیرند. سپس طی عملیاتی که در ادامه بررسی می‌کنیم تبدیل به سیمان سیاه پاکتی می‌شوند:

  1. آسیاب و خشک کردن

مرحله اول پردازش شامل آسیاب و خشک کردن است. مواد اولیه ای که به طور مناسب دوز شده و احتمالاً با مواد اصلاح کننده اضافه می‌شوند، به پودر بسیار ریز تبدیل شده و به شکل آرد هموژنیزه برای ذخیره سازی ارسال می‌شوند.

  1. پخت و پز

آرد به کوره‌ها منتقل می‌شود و در آنجا به دمای ۱۴۵۰ درجه سانتیگراد می‌رسد و کلینکر را به دست می‌آورد که اجزای آن به سیمان فعالیت هیدرولیکی آن را می‌دهد. سپس کلینکر که از کوره خارج می‌شود، تحت یک فرآیند خنک سازی قرار می‌گیرد.

  1. اتاق کنترل

کل چرخه تولید سیمان سیاه پاکتی توسط اتاق‌های بخش یا یک اتاق متمرکز کنترل می‌شود. تمام داده‌های مربوط به تولید، کیفیت و کنترل‌های محیطی ۲۴ ساعت شبانه روز بر روی مانیتورها ظاهر می‌شوند. تکنسین‌های متخصص می‌توانند هرگونه ناهنجاری یا موقعیت‌های خطرناک را برجسته کنند و اقدامات پیشگیرانه یا اصلاحی لازم برای تحت کنترل درآوردن سیستم را انجام دهند.

  1. آسیاب سیمان

مرحله نهایی فرآیند تولید سیمان سیاه پاکتی شامل آسیاب کردن کلینکر با گچ و هر گونه مواد ثانویه است. به این ترتیب انواع مختلف این محصول، مناسب برای کارهای مختلف به دست می‌آید. انواع سیمان در سیلوهای مخصوص نگهداری می‌شود.

  1. محصولات نهایی

سیمان سیاه پاکتی به صورت کیسه‌های ۵۰ کیلوگرمی و در بعضی موارد ۲۵ کیلوگرمی به دست مشتری می‌رسد و آماده هر نوع استفاده می‌باشد. کلیه انواع سیمان سیاه پاکتی دارای گواهی انطباق اروپایی CE هستند. همچنین دارای گواهی I.T.C. (بررسی انطباق الزامات با مشخصات کیفیت استاندارد اروپا) می‌باشد.

قبل از خرید سیمان سیاه پاکتی، بسته بندی را به دقت مطالعه کنید. علاوه بر نام تجاری و وزن، سازنده باید ذکر شود: نام شرکت، کشور و شهر. به یاد داشته باشید که وقتی یک دسته سیمان سیاه پاکتی را به صورت عمده خریداری می‌کنید، در واقع خطر خرید محصولات قدیمی یا نامرغوب را کم می‌کنید. کیفیت سیمان سیاه پاکتی به شدت تحت تأثیر محیط، به ویژه رطوبت بالا است.

قیمت و مشخصات سیمان سیاه پاکتی در الومتریال

قیمت کیسه سیمان سیاه امروز در الومتریال

در وب سایت الومتریال چندین نکته کاربردی برای کمک به شما در خرید آنلاین سیمان سفید و سیاه پاکتی با کیفیت و همچنین حمل و نقل و نگهداری صحیح آن ارائه شده است:

  • در هنگام خرید سیمان سیاه پاکتی نه تنها برچسب بسته بندی، بلکه خود سیمان را نیز بررسی کنید. برای انجام این کار، مقداری از سیمان سیاه را بردارید و در مشت خود فشار دهید. سیمان سیاه تازه به راحتی بین انگشتان جریان می‌یابد، اما سیمانی که برای مدت طولانی در انبار قرار دارد، به احتمال زیاد به یک توپ سفت تبدیل می‌شود. همچنین نوشته‌های روی کیسه همچون انواع علامت گذاری و طبقه بندی را با جزئیات بخوانید تا در پرداخت قیمت سیمان سیاه پاکتی دچار اشتباه نشوید.
  • کیفیت سیمان سیاه پاکتی را می‌توان بر اساس تاریخ ساخت و تاریخ انقضا تعیین کرد. هر چه مدت زمان نگهداری آن بیشتر باشد از کیفیت آن کاسته می‌شود. بنابراین پس از شش ماه کارکرد تقریباً یک سوم کیفیت آن کاهش می‌یابد. بنابریان قیمت سیمان سیاه پاکتی با نگهداری طولانی مدت، به مراتب کمتر خواهد بود.
  • برای حفظ تمام کیفیت سیمان سیاه پاکتی، حمل و نقل باید با رعایت الزامات خاصی انجام شود. ممکن است تلفات سیمان در حین حمل و نقل و عملیات جابجایی، به ۵-۱۰ درصد برسد. همچنین زمانی که حتی با مقدار کمی رطوبت برخورد می‌کند سخت می‌شود.

فروشگاه الومتریال با تجربه چند ساله در تامین و فروش انواع مصالح ساختمانی، خرید سیمان سیاه پاکتی را برای شما آسان کرده است. با خرید از فروشگاه الومتریال می‌توانید علاوه بر اطمینان از کیفیت محصول، ارزان‌ترین قیمت سیمان سیاه پاکتی را پرداخت کنید.

جدول انواع سیمان سیاه پاکتی

انواع اصلی سیمان سیاه پاکتی ۵ نوع است:

  • سیمان سیاه پاکتی پرتلند
  • مخلوط سیمان سیاه پاکتی پرتلند
  • کوره بلند
  • پوزولانی
  • مرکب

هر نوع به تعدادی زیرگروه تقسیم می‌شود. با توجه به مقاومت فشاری، انواع سیمان سیاه پاکتی بر اساس مقاومت فشاری، طبقه بندی می‌شوند. علاوه بر این، انواع مختلفی وجود دارد که ویژه در نظر گرفته می‌شوند، از جمله سیمان سریع گیر که در عرض چند دقیقه جامد می‌شود.

مطابق با استانداردهای اروپایی، سیمان سیاه پاکتی در حال حاضر به پنج نوع، تقسیم می‌شود:

نوع سیمان

درصد مواد افزودنی

CEM I پرتلند

بدون مواد افزودنی معدنی

CEM II پرتلند

با مواد افزودنی معدنی (نه بیش از ۳۵٪)

CEM III سرباره بندرگاهی

(۳۶-۶۵٪ مواد افزودنی معدنی)

CEM IV

سیمان پوزولان

CEM V

سیمان کامپوزیت

با توجه به محتوای کلینکر سیمان پرتلند و مواد افزودنی، سیمان‌های انواع II و V به زیرگروه‌های A و B تقسیم می‌شوند. در این استاندارد، مشابه استانداردهای EN 197-1، مقادیر طبقات قدرت سیمان سیاه پاکتی، با سطح اطمینان ۹۵٪ تعیین می‌شوند. با توجه به سرعت سخت شدن، هر کلاس سیمان، به دو زیر کلاس سخت شدن معمولی (H) و سخت شدن سریع (B) تقسیم می‌شود. تمام تولیدکنندگان اروپایی و بسیاری از تولیدکنندگان روسی محصولات خود را بر اساس این طبقه بندی و برچسب گذاری می‌کنند. برای جلوگیری از مشکلات احتمالی، برآورد قیمت سیمان سیاه پاکتی و انتخاب دقیق نوع مورد نیاز، ضروری است.

کلاس مقاومت سیمان سیاه پاکتی

کلاس مقاومت سیمان سیاه پاکتی با توجه به ظرافت آسیاب آن و درصد سیلیکات تری کلسیم، در مقایسه با دی کلسیم متفاوت است. هرچه ظرافت آسیاب سیمان بیشتر باشد، محتوای سیلیکات تری کلسیم در مقایسه با دی کلسیم بیشتر و مقاومت مکانیکی سریع‌تر ایجاد می‌شود.

به منظور تضمین عملکرد مورد نیاز برای سازه‌های بتنی، باید درجه دوام، کارایی و مقاومت مکانیکی، توسط سازنده سیمان سیاه پاکتی انجام شود. همچنین متغیرهای متعدد در این رابطه در نظر گرفته می‌شود:

  • استحکام مکانیکی، دوام و غیره
  • الزامات اجرایی مانند کارایی، روش‌های ریخته گری، بلوغ و غیره
  • مواد موجود مانند نوع سیمان، سنگدانه ها، مواد افزودنی، اضافات و غیره.

قیمت و مشخصات سیمان سیاه پاکتی در الومتریال

ویژگی‌های سیمان سیاه پاکتی سخت شده چیست؟

ماندگاری سیمان در اتاق‌های خشک از ۴۵ تا ۶۰ روز در بسته بندی کاغذی اصلی می‌باشد. اما در عمل، اگر آن را در پلی اتیلن بسته بندی کنید، می‌توانید چنین موادی را بدون از دست دادن خواص تا ۱.۵ سال ذخیره کنید. هنگامی که آب در اثر هیدراتاسیون بر روی ماده قرار می‌گیرد، خاصیت قابض خود را از دست می‌دهد. این دیگر سیمان نیست، سنگ سیمان است. و اگر هنوز برای هدف مورد نظر خود استفاده شود، بتن بی کیفیت به دست می‌آید که بلافاصله شروع به فرو ریختن و فروپاشی می‌کند.

آیا می‌توان از سیمان سخت شده در کیسه استفاده کرد؟

متاسفانه باید بگوییم که تحت تأثیر رطوبت هوا و تأثیر دی اکسید کربن، یک واکنش شیمیایی برگشت ناپذیر در داخل کیسه سیمان به نام هیدراتاسیون رخ می‌دهد. در نتیجه هیدراتاسیون، سیمان فعالیت خود را به عنوان یک بایندر (بالاترین استحکام سیمان که باعث دفع آب می‌شود) از دست می‌دهد و به سنگ بالاست سیمان تبدیل می‌شود.

سیمان سیاه پاکتی پرتلند و سرباره دارای عمر مفید تضمین شده می‌باشند: ۴۵ روز برای یک "بایندر" با سخت شدن سریع و ۶۰ روز برای سایر انواع سیمان است. مدت گارانتی سیمان سیاه پاکتی نه از لحظه ورود به انبار یا لحظه فروش آن به مصرف کننده، بلکه از لحظه ارسال آن از کارخانه سازنده در نظر گرفته می‌شود.

اگر سیمان سیاه پاکتی در کیسه‌های کاغذی پلی اتیلن بسته بندی شده باشند مصرف دی اکسید کربن از هوا را محدود می‌کند. بنابراین می‌توان آن را برای یک سال یا حتی یک سال و نیم ذخیره کرد. آیا می‌توان سیمان از قبل سخت شده را زنده کرد؟

روش‌هایی برای کمک به بازیابی خواص از دست رفته سیمان سیاه پاکتی وجود دارد. این روش‌ها شامل موارد زیر است:

  • آسیاب کردن به پودر ریز؛
  • اتصال سنگ سیمان با مواد تازه؛
  • سرخ کردن در دمای بسیار بالا (۱۳۰۰ درجه سانتیگراد و بالاتر)

در نتیجه واکنش هیدراتاسیون، ماده کاملاً جدیدی به دست می‌آید که دیگر خواص شیمیایی قبلی خود را نخواهد داشت. البته سازندگان باتجربه می‌دانند که حتی سیمان سیاه پاکتی فاسد نیز قابل استفاده است

  • سیمان سیاه پاکتی فاسد شده به عنوان پرکننده پایه در ساختمان‌هایی که تحت بارهای سنگین نیستند مانند حصار باغ و مرغداری مناسب است.
  • سنگریزه‌های کوچک از سیمان سیاه پاکتی فاسد شده برای تکمیل سنگ فرش و برای نصب سنگ‌های حاشیه استفاده می‌شود.
  • تعمیر مسیرهای داخل باغ، سوراخ‌ها یا چاله‌های بزرگ در گذرگاه‌ها را می‌توان با سیمان سیاه پاکتی خرد شده پر کرد.
  • همچنین از این مخلوط در پر کردن و نصب پایه نرده‌ها استفاده می‌شود.
کد خبر 685474

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.