تردد ۷۰۰هزار زائر اربعین حسینی از مرز خسروی

فرمانده مرزبانی استان کرمانشاه گفت: کاستی‌ها و زیرساخت‌های مرز خسروی باید برطرف شود تا تردد زائران از ۷۰۰ هزار نفر به آمار بیش از دو برابر برسد.

کیاست سپهری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اینکه طی یک سال گذشته به دنبال هموارتر شدن مسیر تردد زائران عتبات عالیات عراق بودیم تا با سرعت بیشتری سفر کنند، اظهار کرد: علاوه بر تسهیل عبور و مرور به دنبال این بودیم که زائران در مرز دو کشور با امنیت کامل‌تری مسیر را طی کنند.

وی افزود: با تعامل خوبی که بین مسئولان سیاسی امنیتی استان کرمانشاه و دیاله عراق برقرار شده است، شاهد تردد ۷۰۰ هزار زائر بدون هیچ مشکل امنیتی بودیم.

فرمانده مرزبانی استان کرمانشاه ادامه داد: برای سال آینده باید کاستی‌های موجود در زیرساخت‌ها برطرف و راه‌ها به گونه‌ای هموارتر شود تا تعداد ترددها به آمار بیش از دو برابر یعنی ۱.۵ میلیون نفر برسد.

وی با تاکید بر ساماندهی پایانه مسافربری و پارکینگ قصر شیرین، افزود: متناسب با ظرفیتی که در مرز خسروی ایجاد شده است، در پایانه مسافربری منظریه نیز باید ظرفیت ایجاد شود، مسئولان عراق به منظور آرامش بهتر زائران برای پایانه منظریه، برنامه جدیدی در نظر دارند که امید می‌رود به زودی اجرایی شود.

سپهری گفت: مرز خسروی دارای راه‌های استاندارد و چهاربانده، بدون پیچ جاده‌ای، راه‌های کمتر حادثه‌خیز و مسافت کوتاه تا عراق است، از همین رو هر ساله شاهد بیشترین تردد زائران از مسیر مرز خسروی به کشور عراق هستیم.

کد خبر 685468

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.