بازده ۱۱.۵ درصدی شاخص بورس از ابتدای شهریورماه

شاخص کل از ابتدای شهریور و در پی این برگشت تا امروز ۱۱.۵ درصد بازده داده است و کماکان کمتر از اول تابستان است، شاخص کل بورس تهران با رشد ۱۴ هزار و ۸۴۰ واحدی به محدوده دو میلیون و ۱۵۰ هزار واحد رسید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، همانطور که روز گذشته در پیش‌بینی بازار و حتی در گزارش قبل از شروع بازار در مورد آن صحبت شد، بازار امروز متأثر از خبر تغییر نرخ ارز ترجیحی به نرخ مرکز مبادله قرار خواهد گرفت و انتظار رشد را در بازار خواهیم داشت، بازار امروز به دلیل تعطیلی چند روز در نیمه دوم کمی پر عرضه بود، صف خرید عرضه اولیه تکاردان نیز عرضه شد.

شاخص کل بورس تهران با رشد ۱۴ هزار و ۸۴۰ واحدی به محدوده دو میلیون و ۱۵۰ هزار واحد رسید و ارزش معاملات برابر با هفت‌هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان بود، حجم معاملات نیز در سطح ۱۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون برگه سهم باقی ماند.

نمادهای جم، فارس، خودرو، پارس، شبندر و نوری بیشترین تأثیر مثبت و تاپیکو بیشترین تأثیر منفی را از خود به جای گذاشت.

در بازار فرابورس نیز با رشد ۲۰۵ واحدی به سطح ۲۶ هزار ۷۷۷ واحد رسید و ارزش معاملات برابر با پنج هزار ۲۰۰ میلیارد تومان بود و حجم معاملات نیز برابر با چهار میلیارد ۹۸ میلیون برگه سهم بود.

در بازار فرابورس نمادهای اریا، شاوان، خاور، هرمز، خدیزل و صبا بیشترین تأثیر مثبت و انتخاب بیشترین تأثیر منفی را برجای گذاشت.

انتقاد رئیس کمیسیون صنایع مجلس از قیمت‌گذاری دستوری خودروهای داخلی

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی معتقد است، در حالی که برخی محصولات خودروسازان داخلی هم‌تراز محصولات مونتاژی است، اما این خودروها با قیمت‌گذاری دستوری عرضه می‌شود.

عزت‌الله اکبری تالارپشتی اظهار کرد: باید فرمول ثابتی برای نحوه محاسبه قیمت تمام شده محصولات خودروسازان در نظر گرفته شود، دولت باید تنها نقش سیاست‌گذاری در صنعت خودرو را ایفا کند، شرایط نامناسبی در حوزه خودرو به وجود آمده که ریشه آن، دخالت غیرکارشناسی دولت در شرکت‌های خودروساز است.

مشکل لایسنس و فاینانس ابر پروژه تاپیکو حل شد

معاونت امور شرکت‌ها و طرح‌های پتروشیمی فن‌آوران از حل مشکل لایسنس و فاینانس ابرپروژه پتروالفین این شرکت خبر داد و گفت: طرف‌های چینی به‌زودی برای امضای قرارداد به ایران می‌آیند.

حسین رفیق‌دوست افزود: ابرپروژه پتروالفین شامل چهار واحد بزرگ متانول، الفین، HD و PP است که یکی از مشکلات اصلی آن فاینانس بود که از طریق یک کنسرسیوم چینی توافق‌هایی حاصل شده است.

رفیق‌دوست مبلغ جذب سرمایه را نیز حدود ۲ میلیارد دلار اعلام و تصریح کرد: ۸۵ درصد سرمایه مورد نیاز پروژه حدود ۱.۸ تا ۲ میلیارد دلار از سوی سرمایه‌گذاران خارجی جذب خواهد شد که می‌تواند این ابرپروژه را به مرحله عملیاتی برساند.

ارز ۲۸۵۰۰ تومانی محصولات دامپزشکی هم حذف شد

شاهرخ رمضان‌نژاد مشاور وزیر جهاد کشاورزی در نامه‌ای خطاب به سرپرست معاونت این وزارتخانه از حذف ارز ۲۸۵۰۰ تومانی محصولات دامپزشکی خبر داد.

راه‌اندازی اختیار معامله نفت در دستور کار بورس انرژی

مدیرعامل بورس انرژی گفت: توسعه ابزارهای موجود، ایجاد زیرساخت‌ها برای راه‌اندازی قرارداد اختیار معامله و راه‌اندازی معاملات پساب که نیازمند ارائه تضمین لازم از سوی شرکت آب و فاضلاب طبق اعلام شرکت سپرده‌گذاری است از جمله برنامه‌هایی است تا بتوانیم آن را به مرحله اجرا برسانیم.

علی نقوی افزود: راه‌اندازی معاملات گاز طبیعی در بورس انرژی و پیگیری موضوع راه‌اندازی اوراق آلاینده هوا یا بازار کربن است، با توجه به اصلاحاتی که در دستور کار است و نیز طبق پیگیری‌های انجام شده، این امکان وجود دارد که کالای در اختیار مشتری را در بورس انرژی عرضه کنیم که این اقدام ایجاد کننده یک تحول جدی در سمت عرضه خواهد بود.

کرک اسپرد پالایشی‌ها

بازده ۱۱.۵ درصدی شاخص بورس از ابتدای شهریورماه

بر اساس اطلاعات نشریه پلتس از ابتدای سال تا میانه شهریورماه اطلاعات مربوط به قیمت نفت و پنج فرآورده اصلی به دست آمده و طبق فرمول اعلامی، کرک اسپرد محاسبه شده است.

در نمودار، کرک اسپرد محاسباتی برای یک بشکه نفت بر اساس فرمول‌های داخلی ایران محاسبه شده است، تقویت کرک اسپرد از اوایل تیرماه آغاز شده و در روزهای اخیر به اوج رسیده و ادامه دارد.

این تقویت با اهمیت کرک اسپرد عمدتاً تحت تأثیر افزایش نرخ گازوئیل و پس از آن بنزین است.

نقشه بازار

بازده ۱۱.۵ درصدی شاخص بورس از ابتدای شهریورماه

کد خبر 685455

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.