احیای فضاهای عمومی در سیاتل برای مسابقات جام جهانی ۲۰۲۶

مدیران سیاتل در آمریکا از افزایش نشاط در فضاهای عمومی از طریق احیای سواحل رودخانه‌ها خبر داده و مدعی شده‌اند تا شروع مسابقات جام جهانی ۲۰۲۶ از این طرح رونمایی خواهند کرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مدیران سیاتل ادعا کرده‌اند که به عنوان یکی از میزبانان مسابقات جام جهانی ۲۰۲۶ در نظر دارند اقدامات متعددی را برای زیباسازی فضاهای عمومی و افزایش نشاط شهری اعمال کنند که در این میان قرار است پروژه‌ای به ارزش چند میلیون دلار برای احیای فضاهای عمومی و پارک‌های نزدیک به سواحل آب‌های شهر اجرا شود. این اقدام تنها با هدف آماده‌سازی شهر برای مسابقات جهانی نیست، بلکه به دنبال جنبش احیای شهرهای پس از کرونا در آمریکا اجرا می‌شود.

احیای فضاهای عمومی در سیاتل برای مسابقات جام جهانی ۲۰۲۶

مدیران سیاتل طی ماه‌های اولیه سال ۲۰۲۳ ادعا کردند که در نظر دارند با اهداف مختلف نظیر کاهش ارتکاب جرم، افزایش مقرون‌به‌صرفه بودن مسکن، بهبود وضعیت بی‌خانمانی، کاهش ترافیک خیابان‌ها، تشویق مردم به افزایش برقراری تعاملات اجتماعی در فضاهای بیرون از منزل و ارتقای سطح کیفیت زندگی شهروندان در دوران پساکرونا به احیای فضاهای عمومی شهری، به‌ویژه مناطق ساحلی بپردازند که میزبانی شهر برای مسابقات جام جهانی ۲۰۲۶ اجرای تمام تدابیر را میان آن‌ها به یک ضرورت تبدیل کرده است. البته اقداماتی که شهردار سیاتل برای بیرون راندن افراد بی‌خانمان از شهر انجام داده با انتقاد و مخالفت بسیاری از شهروندان منجر شده است و به نظر می‌رسد که کمکی به کاهش نرخ بی‌خانمانی شهر نکند.

احیای فضاهای عمومی در سیاتل برای مسابقات جام جهانی ۲۰۲۶

با این حال، پروژه احیای سواحل رودخانه‌ها با پیوند پارک‌های متعدد به یک پیاده‌راه بسیار طولانی و مسیری برای دوچرخه‌سواری همراه خواهد بود که به دنبال آن بیش از ۲.۵ جریب به فضاهای سبز شهری اضافه خواهد شد، ضمن این‌که امکان ماهیگیری عمومی به‌طور اختصاصی در یکی از پارک‌های نزدیک به سواحل فراهم خواهد آمد. افزایش دسترسی شهروندان و بازدیدکنندگان به آب‌های سواحل از دیگر اولویت‌های مدیران سیاتل به‌شمار می‌رود که قرار است تا سال ۲۰۲۶ به مرحله اجرا دربیاید. علاوه بر این، برنامه‌ریزان در نظر دارند کارگاه‌هایی آموزشی را برای افزایش آگاهی مردم از حفظ کیفیت آب و حیات وحش آبی برگزار کنند تا از لطمه زدن به این منابع مهم به دنبال افزایش دسترسی عموم به آن‌ها جلوگیری کنند.

کد خبر 685421

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.