امکانات عمل پیوند عضو در استان چهارمحال‌وبختیاری فراهم است

رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری گفت: تخصص و امکانات مربوط به عمل پیوند عضو در استان فراهم شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بهمن میری امروز _سه‌شنبه چهاردهم شهریورماه_ در جلسه شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری اظهار کرد: کلینیک تخصصی و فوق تخصصی امام علی (ع) شهرکرد موفق به کسب رتبه نخست در ارزیابی شورای فرهنگی و اجتماعی میان دانشگاه‌ها و کلینیک‌های استان شده است.

وی افزود: کلینیک امام علی (ع) شهرکرد تنها کلینیک دولتی در استان است که به صورت تخصصی و فوق تخصصی به مردم استان خدمت‌رسانی می‌کند.

رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه تخصص و امکانات مربوط به عمل پیوند عضو در استان فراهم شده است انتظار می‌رود بیماران برای جلوگیری از طی کردن مسافت‌های طولانی تا استان‌های دیگر از این خدمات استفاده کنند.

میری با اشاره به امور خانواده‌های بیماران مرگ مغزی برای اهدای عضو تصریح کرد: پیوند اعضای اهدایی به صورت کاملاً رایگان برای بیماران انجام می‌شود که این کار خداپسندانه نشان از فرهنگ غنی مردم این مرز و بوم دارد.

وی اضافه کرد: سالن ورزشی روستای سرتشنیز از سال ۱۳۹۱ کلنگ‌زنی شد که با وجود ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی با مشکل مجوز مواجه شده است.

رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری با بیان اینکه در روستای سرتشنیز امکانات ورزشی و رفاهی وجود ندارد، تاکید کرد: در راستای رفع تبعیض و توزیع عادلانه امکانات در تمام نقاط استان به‌ویژه مناطق محروم و کمترتوسعه‌یافته، اختصاص امکانات عمرانی، بهداشتی، رفاهی، اقتصادی، فرهنگی و آموزشی به روستاییان به منظور جلوگیری از مهاجرت از ضروریات است.

میری با تاکید بر اینکه شناخت توانمندی‌های زنان و دختران روستایی و هدایت استعدادهای آن‌ها ضروری است، گفت: شناخت مهارت این قشر از جامعه می‌تواند باعث جلوگیری از محرومیت‌ها و افزایش توانمندی زنان روستایی در امور اقتصادی و فرهنگی شود و عامل مهم توسعه روستایی و ماندگاری روستاییان در روستاها خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه زنان روستایی از مهارت‌های زیادی برخوردار هستند، افزود: رفع مشکل اشتغال زنان روستایی باید به طور جدی در دستور کار مسئولان باشد که این امر با ایجاد مراکز فرهنگی، هنری، صنایع‌دستی، تولیدی و صنایع تبدیلی کشاورزی و دامپروری میسر خواهد بود.

کد خبر 685407

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.