به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاعرسانی سازمان تأمین اجتماعی، در پی دریافت گزارشهایی در زمینه اقدامات سودجویانه برخی افراد با هدف کلاهبرداری از بیمهشدگان و بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی به بهانه صدور کارتهایی تحت عنوان کارت بیمه درمان یا بیمه تکمیلی و عناوین مشابه، این سازمان و شعب تابعه آن هیچگونه تماس و ارتباط تلفنی با بیمهشدگان برای امور بیمهای و درمانی در قبال درخواست وجه نداشته و ندارد.
پیشتر شکایتهایی از تماس تلفنی برخی افراد سودجو با تعدادی از بیمهشدگان و بازنشستگان سازمان تأمیناجتماعی واصل شده که با سوءاستفاده از نام این سازمان، در ازای صدور و تحویل کارت درمان یا بیمه تکمیلی، درخواست واریز وجه داشتهاند.
صدور هیچگونه کارتی با عنوان کارت بیمه، کارت سلامت، کارت بیمه تکمیلی در دستور کار این سازمان قرار ندارد و هر نوع تماس تلفنی یا مراجعه حضوری افراد تحت عنوان همکار یا نماینده سازمان تأمین اجتماعی با تقاضای وجه در زمینه ارائه کارت و هر خدمت بیمهای و درمانی دیگر، اخاذی و کلاهبرداری است.
در صورتی که کلاهبرداران در تماس تلفنی یا مراجعه حضوری، برخی اطلاعات شخصی افراد را اعلام کردند، به هیچ وجه به آنها اعتماد نکرده و هیچوجهی را به آنها در برابر ارائه کارت سلامت، کارت بیمه یا هر نوع خدمت دیگر پرداخت نکنند؛ چراکه ارتباطات این سازمان با بیمهشدگان و بازنشستگان در قالب مراجعه بیمهشده به شعب و کارگزاریهای رسمی یا استفاده آنها از سامانه خدمات غیرحضوری این سازمان به نشانی es.tamin.ir یا برنامه کاربردی «تأمین من» ساماندهی میشود و این سازمان در راستای هیچ خدمت درمانی یا بیمهای، از بیمهشدگان درخواست تلفنی واریز وجه به حسابهای نامشخص ندارد.
از مخاطبان درخواست میکنیم، اخبار و اطلاعیههای صادره از این سازمان را از وبگاه رسمی اطلاعرسانی این سازمان به نشانی www.tamin.ir دنبال کنند و در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر در مورد خدمات و برنامههای جدید سازمان نیز در هر ساعتی از شبانهروز و حتی روزهای تعطیل، صرفاً با مرکز ارتباطات مردمی سازمان تأمین اجتماعی با شماره تلفن ۱۴۲۰ تماس بگیرند.


نظر شما