خطرناک‌ترین شهرهای جهان بر اساس شاخص جرم جهانی

بر اساس شاخص جرم جهانی، کاراکاس در ونزوئلا، پرتوریا، دوربان و ژوهانسبورگ در آفریقای جنوبی، پورت مورسبی در پاپوآ گینه نو و سن پدرو سولا در هندوراس از خطرناک‌ترین شهرهای جهان در سال ۲۰۲۳ هستند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مجموعه داده‌های شاخص جرم جهانی سالانه سوابقی از رتبه‌بندی جرم و جنایت برای شهرهای سراسر جهان را به همراه اطلاعات مربوط به کشورهای مربوطه ارائه می‌دهد. این مجموعه با تمرکز بر هر سال دربردارنده رتبه‌بندی شهرهای هر کشور از سراسر جهان بر اساس شاخص جرم به صورت یک مقدار عددی است که سطح کلی جرم و جنایت در یک شهر را با مقادیر بالاتر نشان می‌دهد. در رتبه‌بندی کشورهای طبق شاخص جرم، شاخص ایمنی نیز در نظر گرفته می‌شود که سطح عمومی ایمنی در یک شهر را نشان می‌دهد. این ایمنی از عواملی مانند زیرساخت‌های مناسب، مراقبت‌های بهداشتی خوب و ثبات سیاسی ناشی می‌شود.

این مجموعه داده‌ها کارشناسان داده را قادر می‌سازد تا رتبه‌بندی جرم و جنایت را در شهرها و کشورهای مختلف تجزیه‌وتحلیل و با یکدیگر مقایسه کنند که این اقدام بینشی در مورد سطوح ایمنی نسبی مکان‌های مختلف در یک سال مشخص به‌دست می‌دهد. با استفاده از این مجموعه داده‌ها، محققان می‌توانند با تجزیه‌وتحلیل داده‌های اکتشافی، مطالعات مقایسه‌ای انجام دهند و پتانسیل هر مکان را بر اساس روندها و الگوهای نرخ جرم و جنایت در سطح جهان برای سال مورد بررسی شناسایی کنند. قابل‌توجه این‌که این داده‌ها باید تنها برای مقاصد اطلاعاتی مورد استفاده قرار گیرند و نباید صرفاً به‌منظور ارزیابی شرایط ایمنی فعلی یک مکان خاص به آن‌ها اعتماد کرد.

داده‌های شاخص جرم و ایمنی سراسر جهان در سال ۲۰۲۳ بعضی از جنبه‌های تاریک شهرها و کلان‌شهرهای آلوده به جرم و جنایت را در کنار چالش‌هایی که برای ساکنان آن‌ها به‌وجود می‌آورد، مورد بررسی قرار داده و لیستی شامل ۴۱۶ شهر ارائه داده است که به‌عنوان خطرناک‌ترین شهرهای جهان بر اساس شاخص جرم جهانی شناخته می‌شود. در ادامه به بررسی ۶ شهر ابتدایی لیست می‌پردازیم.

کاراکاس در ونزوئلا، شهری با نرخ قتل بالا

ونزوئلا با آمار بالای جنایات خشونت‌آمیز و آدم‌ربایی، یکی از بالاترین نرخ‌های قتل را در جهان دارد. دزدی در انواع و اقسام خود در این کشور بسیار رایج است و اغلب شامل سطوح شدید خشونت می‌شود. در این کشور اجتناب از مقاومت در برابر مهاجمان بسیار مهم است. کاراکاس، پایتخت ونزوئلا، با شاخص جرم جهانی ۸۳.۱ و شاخص ایمنی جهانی ۱۶.۹ نامی آشنا در میان شهرهای خطرناک جهان است و نرخ قتل نزدیک به ۶۲.۴۲ در آن، دلایل قوی برای قرار گرفتنش در صدر لیست خطرناک‌ترین شهرهای جهان به‌دست می‌دهد.

خطرناک‌ترین شهرهای جهان بر اساس شاخص جرم جهانی

پرتوریا در آفریقای جنوبی، شهری با ضرب‌وشتم‌های فیزیکی

آفریقای جنوبی با حوادث رایج سرقت معمولی، حمله به قصد ایجاد صدمات شدید بدنی و ضرب و جرح معمول مواجه است و پرتوریا با امتیاز تقریبی ۸۲ در صدر جدول شاخص جرم و جنایت در میان شهرهای آفریقایی قرار دارد. این شهر با شاخص ایمنی جهانی ۱۸.۱، به‌عنوان دومین شهر خطرناک در سطح جهان شناخته می‌شود. میزان جرم و جنایت در پرتوریا ۹۰.۵۴ به ازای هر ۱۰۰۰ نفر در سال ۲۰۲۱ است.

پورت مورسبی در پاپوآ گینه نو، حمله به بانک‌ها و ماشین‌های حمل پول

سومین شهر خطرناک جهان، پورت مورسبی، دارای نرخ جنایت ۸۱ و شاخص ایمنی ۱۹ و مواجه با کیف‌قاپی، تعرض و دزدی است. مجرمان در این شهر اغلب بانک‌ها و ماشین‌های حمل پول نقد را هدف قرار می‌دهند. پیاده‌روی پس از تاریکی در پورت مورسبی و دیگر مراکز شهری پاپوآ گینه نو به‌شدت ناامن است و جامعه جهانی سفر به این کشور را به‌واسطه نرخ بالای جرم و جنایت و ناآرامی‌های مدنی اصلاً توصیه نمی‌کند.

خطرناک‌ترین شهرهای جهان بر اساس شاخص جرم جهانی

دوربان در آفریقای جنوبی، شهری نیازمند رعایت اصل احتیاط در زمان سفر

دوربان، چهارمین شهر خطرناک جهان، شاهد افزایش جرایمی مانند قتل و اقدام به قتل، تعرض، جرایم جنسی، سرقت اتومبیل و دیگر انواع دزدی است. میزان جرم و جنایت در دوربان ۱۱۵.۲۸ به ازای هر ۱۰۰۰ نفر در سال ۲۰۲۱ تعیین شده است و شاخص جرم آن عدد ۸۰.۹۰ را در برابر شاخص ایمنی ۱۹.۱ نشان می‌دهد. بنابراین جامعه جهانی بر نیاز حیاتی مسافران این شهر بر رعایت اصل احتیاط هنگام پیمایش در شهر تأکید دارد.

ژوهانسبورگ در آفریقای جنوبی، شهری خطرناک برای دارندگان جواهرات

ژوهانسبورگ، شهر رتبه پنجم، با چالش‌های متعددی مواجه است. نرخ بالای جرم و جنایت، حمل‌ونقل عمومی ناکافی، آلودگی هوا و قطعی برق، آن را به یکی از خطرناک‌ترین مکان‌ها در سطح جهان تبدیل کرده است. این شهر با شاخص جرم جهانی ۸۰.۷۰ در برابر شاخص ایمنی ۱۹‌.۳، سومین شهر آفریقای جنوبی در بین پنج شهر اول لیست است. برای ایمن ماندن در این شهر لازم است اشیای قیمتی را مخفی نگه داشت و از حمل جواهرات پر زرق و برق اجتناب کرد.

خطرناک‌ترین شهرهای جهان بر اساس شاخص جرم جهانی

سن پدرو سولا در هندوراس، پایتخت قتل جهان

سن پدرو سولا که دارای شاخص جرم و ایمنی مشابه ژوهانسبورگ است، با آمار قتل سالانه ۱۷۱ به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر خطرناک‌ترین شهر زمین است و تا ایمن شدن فاصله زیادی دارد. خطرات موجود در این شهر برای مسافران شامل سرقت‌های مسلحانه، دزدی، آدم‌ربایی و گرفتار شدن در معرض تیراندازی‌های متقابل می‌شود و در آن فعالیت گسترده باندهای خشونت‌آمیز شامل اخاذی، تعرض، جنایات خیابانی و قاچاق انسان و مواد مخدر نیز وجود دارد. خدمات اورژانس و پلیس محلی این شهر فاقد منابع کافی برای پاسخگویی مؤثر به جرایم جدی هستند.

کد خبر 685384

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.