بیش از ۳۰۰ هزار «قم‌کارت» در اختیار شهروندان قمی قرار دارد

رئیس سازمان فناوری اطلاعات شهرداری قم گفت: قم‌کارت از زمان آغاز اجرای پروژه تا اواخر بهار، ۱۶۶ هزار مورد فروش داشته است، ۱۲۸ هزار مورد نیز تعویض شده و در مجموع بیش از ۳۰۰ هزار قم‌کارت در اختیار شهروندان قرار گرفته است.

علی مؤمن‌حجازی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به فعالیت ۶۱ سامانه کارمندی و ۲۲ سامانه شهروندی توسط سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری قم اظهار کرد: ۴۵ خدمت الکترونیکی در اختیار شهروندان قرار داده می‌شود که ۳۰ مورد در حوزه شهرسازی است.

وی افزود: تلاش شده است از سال گذشته تا تولیدات سیستم‌های نرم افزاری را خود انجام دهیم و برنامه‌ریزی شده تا حد امکان بتوانیم از توان و تخصص نیروهای خود استفاده کنیم و در این خصوص ۱۴ سامانه و وب‌سرویس توسط کارکنان شهرداری تولید شده است.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات شهرداری قم خاطرنشان کرد: «قم‌کارت» از آغاز اجرای پروژه تا اواخر بهار ۱۶۶ هزار مورد فروش داشته و ۱۲۸ هزار مورد نیز تعویض شده و در مجموع ۳۰۰ هزار قم‌کارت در اختیار شهروندان قرار داده شده است، تاکنون ۶۸۵ میلیارد ریال مقدار شارژی بوده که شهروندان در حوزه حمل‌ونقل و خدمات تهیه کرده‌اند و ۶۲ هزار نفر کاربر شبکه ارتباطی با درگاه شهروندی هستند و خدمات را از این طریق دریافت می‌کنند.

مؤمن‌حجازی تاکید کرد: قم‌کارت، آفلاین است و لحظه‌ای که کارت وارد دستگاه می‌شود ارتباطی با مرکز برقرار نمی‌کند که از جمله محاسن این ویژگی وابسته نبودن آن به شبکه است به‌گونه‌ای که چنانچه قطع ارتباط وجود داشته باشد شهروند با مشکل مواجه نمی‌شود.

وی ادامه داد: از ایرادات این است که شهروند در شارژ کردن آنها دارای محدودیت است و باجه‌های یازده‌گانه برای شارژ آنها کم است.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات شهرداری قم تصریح کرد: یکی از دغدغه‌ها توسعه باجه‌های شارژ قم‌کارت است که در این زمینه در تعامل با سازمان اتوبوس‌رانی تمام اتوبوس‌ها به دستگاه پوز مجهز و این امر موجب حذف دریافت پول نقد شد اما گام نهایی، قابلیت شارژ قم کارت بود که دستگاه پوز در تعامل با بانک قابلیت شارژ کارت را نیز داشته باشد که اقدامات لازم در این زمینه در حال اجرا است.

مؤمن‌حجازی با تاکید بر اینکه با آنلاین شدن فعالیت قم‌کارت، اقدامات از حوزه حمل‌ونقل فراتر می‌رود، گفت: سال گذشته لایحه‌ای به شورای اسلامی شهر برده شد و میزان فروش قم‌کارت به ۲۰ هزار تومان رسید، در حالی که این هزینه برای شهرداری بیش از این است.

حجازی با بیان اینکه تمام خدمات در سامانه قم یار ارائه می‌شود، افزود: نسخه جدید این سامانه علاوه بر امکانات قدیم، بعضی از امکانات جدید را نیز پوشش می‌دهد به عنوان مثال پیدا کردن مزار درگذشتگان در بهشت معصومه از امکانات جدید این سامانه است.

کد خبر 685383

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.