لزوم تشکیل مجمع بانوان خیّر در استان / اصفهان در عرصه کار خیر سرآمد است

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری اصفهان گفت: تشکیل مجمع بانوان خیر استان را در دستور کار داریم تا در ماه‌های باقی مانده سال ۱۴۰۲ آن را اجرایی کنیم، هر جا اسم اصفهان می‌آید، نام خیران آن می‌درخشد و این استان جزو استان‌های سرآمد در عرصه خیریه است.

مرضیه استکی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با تبریک روز خیریه به فعالان این عرصه اظهار کرد: هر مرکز خیریه‌ای که در استان اصفهان است یا یک زن در هیئت مؤسس آن قرار دارد یا یک زن مؤسس و مدیر آن مرکز خیریه است؛ این مسئله نشان از پویایی زنان استان ما دارد که در فعالیت‌های اجتماعی و عام‌المنفعه پیشتاز هستند.

وی افزود: نگاه خیریه‌ها کمک به مردم از هر نوعی است، برخی خیریه‌ها نیز به صورت تخصصی فعالیت دارند، به نظر می‌رسد که لازم یک ساماندهی در این زمینه داشته باشیم و بر اساس آسیب‌هایی که در حوزه زنان و خانواده وجود دارد، با یک کار مشترک و تخصصی برای رفع مشکلات این حوزه گام برداریم.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری اصفهان گفت: کارهای خیریه‌ای به یکدیگر مرتبط و به‌هم پیوسته است و مجموعه‌های مختلف می‌توانند با ساماندهی و حرکت هماهنگ معضلات را از ریشه و به صورت بنیادین رفع کنند و هر خیریه‌ای جایگاه خود را نسبت به کار تخصصی خود در این مسیر پیدا کند.

وی ادامه داد: لازم است به‌طور تخصصی و کارشناسی بررسی شود که مشکلات حوزه زنان و خانواده چیست؟ شاید اگر به فرد مشاوره دهیم دیگر نیاز به کمک خیریه نباشد یا با مشاوره اشتغال، مشکل او رفع شود.

استکی با اشاره به لزوم هدفمندسازی اقدامات در راستای مسائل تخصصی زنان و خانواده تصریح کرد: در امور مدرسه‌سازی، مسجدسازی، پزشکی و سلامت مراکز مختلف خیریه داریم، اما شاید به این فکر نکردیم که در حوزه فرهنگی نیز نیاز به مراکز خیریه‌ای داریم تا تغذیه فرهنگی به مردم دهیم و نیاز خانواده‌ها را در حوزه فرهنگی رصد کنیم.

وی ادامه داد: شاید با اقدامات فرهنگی و اجتماعی دیدگاه و جهت زندگی یک خانواده تغییر کند؛ خیریه‌های فرهنگی می‌توانند به مجموعه‌هایی که ایده فرهنگی دارند، اما نیاز به بودجه دارند، کمک کنند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری اصفهان با بیان اینکه نگاه خیریه‌ای ما به حوزه فرهنگ دقیق نیست، گفت: بسیاری از معضلات اجتماعی ریشه فرهنگی دارد که اگر بتوانیم نیاز فرهنگی خانواده را تأمین کنیم، نیاز به کمک‌های دیگر پیدا نکنند و زندگی آن‌ها در مسیر صحیح قرار گیرد.

وی با اشاره به تعدد خیریه‌ها و خیران در استان اصفهان، خاطرنشان کرد: اگر خیران موفق و بزرگی در استان اصفهان وجود دارند و در این عرصه مطرح شده‌اند، نقش خانواده آن‌ها بسیار مهم و تأثیرگذار است؛ وجود یک زن و خانواده دغدغه‌مند پشت یک مرد بوده که او توانسته است در عرصه خیریه فعالیت کند؛ در مقابل نیز بانوان دغدغه‌مند علاوه بر همراهی همسر خودشان با قوت وارد این عرصه شده‌اند. در اصفهان بانوان خیر زیادی وجود دارند.

استکی ادامه داد: هر جا اسم اصفهان می‌آید، نام خیران آن می‌درخشد و این استان جزو استان‌های سرآمد در عرصه خیریه است. بعضی موضوعات و زمینه‌ها در امر خیریه مغفول مانده است که باید با استفاده از ظرفیت بانوان به این حوزه‌ها وارد شویم.

وی با اشاره به مردمی بودن خیریه‌ها تصریح کرد: اگرچه در بحث ثبت و گرفتن مجوز حاکمیت ورودی به حوزه خیریه دارد، اما اصل کار مردمی پیش می‌رود.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری اصفهان گفت: تشکیل مجمع بانوان خیر استان را در دستور کار داریم تا در ماه‌های باقی مانده سال ۱۴۰۲ آن را اجرایی کنیم و از ظرفیت فکری و مالی بانوان به‌ویژه در زمینه مسائل و مشکلات زنان و خانواده همچون سلامت زنان وجمعیت استفاده کنیم.

کد خبر 685361

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.