ارائه خدمات رایگان مراقبتی در برابر مخاطرات احتمالی اربعین

یکی از اقدامات جمیعت هلال‌‎احمر در مراسم راهپیمایی اربعین سال جاری، ارائه خدمات رایگان مراقبتی و پیشگیرانه در برابر مخاطرات احتمالی در اربعین است؛ در این راستا به ۵۶ هزار و ۹۳۰ نفر از زائران ارائه خدمت شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، جمعیت هلال‌احمر کشور ۸۴ پایگاه امدادی و درمانی برای مراسم پیاده‌روی اربعین امسال زائران در نظر گرفت و بیش از ۸۰۰ داوطلب امدادگر و پزشک به همراه ۱۵۰ خودروی امدادی در این مراسم حضور پیدا کردند، همچنین در مسیر نجف به کربلا ۲۵ پایگاه امدادی فعالیت می‌کنند.

جمعیت هلال‌احمر در راستای اهداف بشردوستانه خود و با استفاده از ظرفیت داوطلبانه امدادگران، نجاتگران و کادر درمانی در ایام اربعین حسینی (ع) در داخل ایران و در کشور عراق، به زائران حسینی (ع) خدمت‌رسانی می‌کنند. در این راستا بر اساس اعلام جمعیت هلال‌احمر از تاریخ بیست‌وهفتم مردادماه تا سیزدهم شهریورماه در مجموع یک میلیون و ۸۳۰ هزار و ۹۷ خدمات امدادی و درمانی در داخل و خارج از کشور ارائه شده است.

ارائه بیش از ۵۶ هزار خدمت پیشگیرانه در مخاطرات اربعین

بابک محمودی، سرپرست سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر با اشاره به پوشش امدادی مراسم اربعین حسینی (ع) از ارائه بیش از ۵۶ هزار خدمت پیشگیرانه در مخاطرات اربعین، از تاریخ بیست‌وهفتم مردادماه تا سیزدهم شهریورماه خبر داد.

وی با اشاره به خدمات امداد و نجات در پوشش امدادی مراسم اربعین حسینی (ع) در مرزهای ۹ گانه در این بازه زمانی افزود: ۱۳۷ هزار و ۷۱۸ نفر از خدمات امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر استفاده کردند. داوطلبان جمعیت، ۳۱ هزار و ۹۹۸ نفر را در محل درمان و ۱۷۳۰ نفر را به مراکز درمانی منتقل کردند.

سرپرست سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر تصریح کرد: داوطلبان این جمعیت، در اسکان اضطراری ۴۷ هزار و ۶۰ زائر مشارکت داشتند.

وی اضافه کرد: یکی از اقدامات جمیعت هلال‌‎احمر در مراسم راهپیمایی اربعین سال جاری، ارائه خدمات رایگان مراقبتی و پیشگیرانه در برابر مخاطرات احتمالی در اربعین است. در این راستا به ۵۶ هزار و ۹۳۰ نفر از زائران ارائه خدمت شد.

خدمات درمانی هلال‌احمر در اربعین امسال جامعیت دارد

پیش‌تر نیز سیدمحمد پاک‌مهر، نایب‌رئیس اول کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در مسیر نجف تا کربلا مراکز درمانی جمعیت هلال احمر حضوری فعالیت دارند و خدمات خوبی به زائران ارائه می‌دهند، هلال‌احمر امسال نشان داد که چه توانمندی‌های خوبی دارد و علاوه‌بر خدمات امدادی، توانست در حوزه بهداشت و درمان نیز درخشان ظاهر شود.

وی افزود: خدمات در حوزه عمومی و تخصصی ایده‌آل است و هلال‌احمر خدمات جامعی به زائران ارائه می‌دهد، از این‌رو در بازدید که داشتیم مشخص شد که در درمانگاه‌ها نیروهای توانمند حاضر هستند و هیچ کمبودی برای درمان زائران وجود ندارد.

نایب‌رئیس اول کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در حوزه دارو نیز تمهیدات ویژه‌ای اندیشیده شد تا جایی که هیچ کمبودی وجود ندارد و زائران در ایمنی کامل، مراسم پیاده‌روی را برگزار می‌کنند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر به فاصله هر سه کیلومتر یک درمانگاه وجود دارد و این اتفاق بسیار مثبت است و به همین واسطه هیچ نگرانی در حوزه دارویی و درمانی وجود ندارد.

پاک‌مهر خاطرنشان کرد: حضور فعال هلال‌احمر سبب شد تا راهپیمایی اربعین امسال در کمال آرامش برگزار شود و زائران هیچ کمبودی احساس نکنند، ظرفیت داوطلبی هلال‌احمر یک گنجینه ارزشمند است که در چنین مواقعی به کمک ما می‌شتابد و گره‌گشا می‌شود.

توسعه کمی و کیفی خدمات هلال‌احمر در اربعین امسال نسبت به سال گذشته

یعقوب سلیمانی، دبیرکل جمعیت هلال‌احمر با تاکید بر افزایش کمی و کیفی ارائه خدمات در اربعین امسال نسبت به سال گذشته اظهار کرد: این مهم به دلیل عشق و علاقه کادر درمان و نگاه عمیق آن‌ها به فلسفه اربعین است.

وی افزود: به عنوان مثال در درمانگاه حیدریه هلال‌احمر در عراق، داوطلبان کادر درمان هم به زائران ایرانی و هم غیرایرانی ارائه خدمت می‌دهند که این مهم تنها به دلیل عشق و انگیزه آن‌ها در خدمات‌رسانی است.

کد خبر 685353

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.