بازگشت نیمی از زائران اربعین / مرزهای خسروی و باشماق را برای بازگشت انتخاب کنید

موج بازگشت زائران اربعین حسینی (ع) از روزهای گذشته آغاز شده است و اکنون بنابر اظهارات مسئولان، یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر از مجموع شرکت‌کنندگان در پیاده‌روی اربعین حسینی، به کشور بازگشته‌اند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، تدابیر اندیشیده شده از سوی دولت مردمی سیزدهم منجر به برگزاری مراسم اربعین در سال جاری بدون هیچ مشکل خاصی شد و اکنون نیز زائران بسیاری در مسیر بازگشت به وطن هستند.

خستگی و خواب‌آلودگی زوار راننده از نگرانی‌های حال حاضر مسئولان است و از همین رو، داشتن استراحت کافی در مرزها و شهرهای مرزی به تمام زائران توصیه می‌شود.

سردار جلال ستاره، جانشین فرماندهی مرزبانی فراجا، با بیان اینکه با توجه به تسهیلاتی که امسال برای زائران اربعین فراهم شد ترددها نسبت به سال گذشته روان‌تر است، اظهار کرد: تمام ارگان‌ها و سازمان‌ها در کنار هم به‌خوبی کار کردند و دولت و مردم عراق نیز همکاری خوبی داشتند؛ این همکاری‌ها باعث شد که وضعیت امسال نسبت به سال‌های گذشته بهتر باشد.

وی با بیان اینکه امیدواریم با شناسایی و بررسی نقاط قوت و ضعف‌های احتمالی، خود را برای اربعین سال آینده آماده کنیم، افزود: به جز مرزهای هوایی، جمع کل اتباع خارجی که از مرزهای شش‌گانه خارج شدند، ۲۴۰ هزار و ۹۶۵ نفر است.

جانشین فرماندهی مرزبانی فراجا با اشاره به موج بازگشت زائران از کربلا و نجف به سمت ایران، تصریح کرد: امسال زائران کمی زودتر به عراق سفر کردند و اکنون ورود و خروج متعادل شده و قیمت خودروهای عمومی نیز در دو سوی مرز کاهش پیدا کرده است.

وی ادامه داد: زائرانی که با خودروهای شخصی سفر کرده‌اند، در حالت خستگی و خواب‌آلودگی رانندگی نکنند و در صورت داشتن ظرفیت در مسیر بازگشت سایر هم‌وطنان را نیز سوار کنند تا از بار سنگین وسایل نقلیه عمومی کاسته شود.

سردار ستاره با بیان اینکه در حال حاضر در هیچیک از مرزهای کشور مشکل تردد وجود ندارد، گفت: در مرز چذابه به علت اینکه مسیر زوار خارجی است، مقداری بار ترافیکی وجود دارد، اما در سایر پایانه‌ها هیچ مشکلی نیست. زائران تا حد امکان مرز خسروی یا مرز باشماق را برای بازگشت انتخاب کنند تا از بار مهران کاسته شود.

وضعیت ترافیکی محورهای منتهی به مرز

سردار سیدتیمور حسینی، جانشین پلیس راهور فراجا اظهار کرد: در روزهای اخیر موج برگشت زائران به کشور شروع شده و هم‌اکنون به اوج خود رسیده است، اما در مقابل همچنان تعدادی از هموطنان در حال مراجعه به پایانه مرزی برای خروج از کشور به مقصد عراق هستند.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون ۷۰ درصد بار ترافیکی مربوط به برگشت زائران اربعین حسینی به وطن است، افزود: حدود ۳۰ درصد از ترددها نیز به سمت مرزهای اربعینی در جریان است.

جانشین پلیس راهور فراجا با اشاره به میزان بازگشت زائرین اربعین حسینی، گفت: تاکنون بیش از ۵۰ درصد، یعنی یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر از مجموع شرکت‌کنندگان در پیاده‌روی اربعین حسینی، به کشور برگشته‌اند.

وی با بیان اینکه موج برگشت زائران از دو روز گذشته شروع شده است، خاطرنشان کرد: در حال مدیریت تردد زائران از مرزهای شش‌گانه هستیم و هیچ‌گونه مشکل ترافیکی وجود ندارد.

سردار حسینی با ابراز نگرانی از احتمال خستگی و خواب‌آلودگی زائران راننده در مسیر بازگشت به شهرهای خود، گفت: با توجه به اینکه بیشتر رانندگان بعد از چند روز پیاده‌روی در کشور عراق شرایط مناسب رانندگی ندارند، توصیه می‌شود آنها هنگام ورود به کشور، ابتدا استراحت کافی را در شهرهای مرزی داشته باشند و سپس اقدام به رانندگی کنند و از رانندگی با سرعت و سبقت غیرمجاز پرهیز کنند.

وی خاطرنشان کرد: موکب‌ها و امکانات خوبی در محدوده پایانه و شهرهای مرزی وجود دارد که زائران اربعین می‌توانند با حضور در آنها استراحت کافی داشته باشند و سپس به سمت محل سکونت حرکت کنند.

کد خبر 685337

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.