فعالیت ستاد مهر شهرداری اصفهان با شعار «تمام شهر مدرسه است» آغاز می‌شود

معاون حمل‌ونقل و ترافیک و رئیس ستاد مهر شهرداری اصفهان گفت: با آغاز سال تحصیلی جدید ستاد مهر شهرداری اصفهان به‌منظور ایمنی تردد دانش‌آموزان، همچون سنوات گذشته فعالیت خود را به صورت رسمی از بیست‌ونهم شهریورماه ۱۴۰۲ با شعار «تمام شهر مدرسه است» آغاز می‌کند.

حسین حق‌شناس در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: هرکدام از ما تجربه آغاز مدارس و آغاز سال تحصیلی را با خاطراتی به همراه داریم و حضور دانش‌آموزان و دانشجویان در سطح معابر شهری و شور و شعفی که به شهر گنبدهای فیروزه‌ای پدیدار می‌سازد، بازآموزی این خاطرات برای ما خواهد بود، بنابراین باید ارتقای سطح ایمن‌سازی معابر به همراه فراهم‌کردن امکانات و ترغیب استفاده از حمل‌ونقل همگانی و ارتقای سطح فرهنگ عبور و مرور را در برنامه‌های ستاد مهر در نظر بگیریم.

وی با اشاره به کمیته‌های ستاد مهر افزود: ستاد مهر شهرداری اصفهان با کمیته‌های تحت امر، امسال فعالیت خود را از بیست‌ونهم شهریورماه با شعار «تمام شهر مدرسه است» به صورت رسمی آغاز می‌کند؛ البته در طول سال جاری تمهیدات لازم برای آغاز فعالیت مدارس همچون نصب تجهیزات نظارت ترافیکی، آرام‌سازی و ایمن‌سازی مراکز آموزشی، نصب چراغ‌های راهنمایی، تابلو و تجهیزات ترافیکی خط‌کشی معابر انجام شده است.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک و رئیس ستاد مهر شهرداری اصفهان تصریح کرد: کمیته‌های ستاد مهر شامل، کمیته حمل‌ونقل همگانی، هماهنگی مناطق و سازمان‌ها، اطلاع‌رسانی، محیط زیست و خدمات شهری، آموزش و فرهنگ‌سازی فعالیت می‌کند که جلسات هماهنگی و شرح وظایف آن‌ها از قبل انجام شده است.

امسال با جذب حدود ۴۰۰ راننده، خدمت‌رسانی ناوگان اتوبوسرانی با قدرت بیشتر به شهروندان و علم‌آموزان انجام خواهد شد.

وی با اشاره به اهمیت توجه به حمل‌ونقل همگانی گفت: ارتقای سطح کیفی حمل‌ونقل همگانی از اهداف مهم اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان و این دوره مدیریتی بوده است، البته با ورود اتوبوس‌های جدید و بازسازی شده در سال گذشته با کمبود راننده مواجه بودیم که امسال با جذب حدود ۴۰۰ راننده، خدمت‌رسانی ناوگان اتوبوسرانی با قدرت بیشتر به شهروندان و علم آموزان انجام خواهد شد.

حق شناس با اشاره به مشکلات سرویس مدارس در سال گذشته که به دلیل دو سال غیرحضوری بودن مدارس همراه بود، اظهار کرد: سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی با راه‌اندازی سامانه هوشمند سرویس مدارس بنام «سفیر مهر»، بدون حضور اولیا نسبت به ارتقای کیفی سرویس‌های مدارس اقدام کرده است که خصوصیت این سامانه، علاوه بر نظارت هوشمند این سازمان بر عملکرد سرویس مدارس، نسبت به شفافیت نرخ کرایه و نحوه پرداخت نیز فراهم کرده است.

وی افزود: با استقبال اولیای دانش‌آموزان متقاضی سرویس مدرسه، در سامانه «سفیر مهر» ثبت‌نام انجام شده است و درخواست آن‌ها بررسی و نتیجه به آنها انعکاس داده خواهد شد.

رئیس ستاد مهر شهرداری اصفهان تصریح کرد: دستور کار ستاد مهر، ایمن‌سازی شبکه معابر به‌ویژه اطراف مراکز آموزشی، نصب علائم راهنمایی و هشداردهنده، نصب چراغ‌های راهنمایی و خط‌کشی معابر است.

حق‌شناس معاون ترافیک شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: با همکاری‌های خوب پلیس راهور، مناطق و سازمان‌ها با ستاد مهر، سال تحصیلی خوبی را برای دانش‌آموزان آغاز خواهیم کرد.

کد خبر 685333

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.