پرسپولیس‌ لغو محرومیت هواداران خود را از کنفدراسیون آسیا تقاضا کرد

باشگاه پرسپولیس در بیانیه‌ای به کنفدراسیون فوتبال آسیا خواستار لغو محرومیت هواداران این تیم برابر النصر شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حدود دو سال گذشته تیم پرسپولیس به عنوان یکی از نمایندگان ایران در مسابقات جام باشگاه‌های آسیا (۲۰۲۰_۲۰۲۱) حاضر شد و در مرحله گروهی به تقابل با تیم گوآ هند پرداخت و در هفته چهارم با نتیجه ۴ بر صفر حریف خود را با شکست مواجه کرد؛ پس از پیروزی قرمز پوشان برابر نماینده هند، رسانه رسمی باشگاه پرسپولیس با انتشار یک پست در فضای مجازی نسبت به این پیروزی واکنش نشان داد که البته کنفدراسیون فوتبال آسیا بیانیه قرمز پوشان را توهین نژادی تلقی کرد و در نهایت با محروم کردن هواداران این تیم از حضور در اولین بازی آسیایی خود در ورزشگاه آزادی پرسپولیس را جریمه کرد.

حالا پس از دو سال شاگردان گل‌محمدی در ورزشگاه آزادی باید میزبان النصر عربستان باشند و به همین دلیل مدیران باشگاه پرسپولیس با انتشار بیانیه‌ای خواستار لغو محرومیت هواداران این تیم شدند.

در بیانیه باشگاه پرسپولیس که خطاب به کنفدراسیون فوتبال آسیا نوشته شده چنین آمده است:

«پیش از هر چیز، باید از کنفدراسیون فوتبال آسیا، وزارت امور خارجه و فدراسیون فوتبال ایران در خصوص همکاری‌ها و اقدامات لازم در زمینه لغو برگزاری دیدارهای خانگی در زمین بی طرف و مجوز برگزاری مسابقات خانگی به فدراسیون‌های ایران عربستان داشته باشیم.

بر همین اساس، با توجه به استقبال و حضور پر شور هواداران پرسپولیس در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا طی دوره‌های گذشته و در حضور نمایندگان کنفدراسیون فوتبال آسیا و ریاست فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) و افزایش سطح و کلاس بازی‌های آسیایی مخصوصاً در دیدار حساس و مهم دو مدعی فینال لیگ قهرمانان آسیا، بین دو تیم پرسپولیس ایران و النصر عربستان که نماینده سعودی از چهره‌های جهانی فوتبال نیز سود می‌برد، حضور پر شور هواداران می‌تواند رونق و جذابیت این بازی را دو چندان سازد.

دیدار پرسپولیس و النصر در ورزشگاه خالی نه تنها ارزش و عملکرد دو تیم بلکه سطح اهمیت و وقار فوتبال آسیا را کمرنگ جلوه می‌دهد.

بی شک، دیدار پرسپولیس ایران و النصر عربستان، رقابتی بین‌المللی در سطح قاره آسیا خواهد بود چرا که نباید بزرگترین غایب این رقابت حساس، هواداران پر شور دو تیم باشند.

کنفدراسیون فوتبال آسیا با مساعدت خود در انجام بازی‌های دو کشور در خانه، بر حساسیت این رقابت‌ها افزود و جا دارد با همکاری مضاعف، اجازه حضور هواداران را در این بازی فوق حرفه‌ای صادر نماید؛ چرا که این بازی مهم و زیبا می‌تواند ویترین زیبایی از فوتبال آسیا را برای جهان به نمایش بگذارد.

امیدواریم با هماهنگی و همکاری بیشتر، رشد و توسعه فوتبال آسیا را شاهد باشیم و برای بهبود هر چه بیشتر آن تلاش کنیم تا هواداران فوتبال آسیا از این رقابت‌های بین‌المللی بیشتر لذت ببرند.»

کد خبر 685260

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.