صعود تیم ملی تنیس روی میز به جام جهانی

تیم ملی تنیس روی میز بانوان کشورمان با پیروزی برابر ازبکستان عنوان نهم مسابقات قهرمانی آسیا را تصاحب کرد و جواز حضور در جام جهانی را کسب کرد.

به گزارش ایمنا، تیم ملی تنیس روی میز دختران کشورمان بعد از صدرنشینی در گروه سوم و پیروزی مقابل تیم‌های لائوس و مغولستان برای رسیدن به جمع ۸ تیم برتر قهرمانی آسیا به مصاف قهرمان جهان رفت و با نتیجه سه بر صفر مغلوب چین شد.

بانوان کشورمان برای تکرار عنوان نهمی سال گذشته به مصاف ازبکستان رفتند و با ارائه یک بازی حساب شده با نتیجه ۳ بر ۲ به برتری دست یافتند و جواز حضور در مسابقات قهرمانی جهان را کسب کردند.

در نخستین بازی ندا شهسواری در مصاف با روزالینا ۳ بر ۲ نتیجه را واگذار کرد، در ادامه مهشید اشتری توانست سه بر صفر، مارخابو از ازبکستان را شکست دهد و بازی را به تساوی بکشاند.

در بازی سوم، شیما صفایی در مواجهه با ریما از ازبکستان سه بر یک به برتری دست یافت و تیم ایران را دو بر یک پیش انداخت.

در چهارمین مسابقه، ندا شهسواری در مصاف با مارخابو بازی را با نتیجه نزدیک ۳ بر ۲ واگذار کرد تا همه‌چیز در عدد دو مساوی شود.

در بازی سرنوشت ساز پنجم، مهشید اشتری با با روزالینا از ازبکستان دیدار کرد و توانست با نتیجه سه بر یک بازی را به نفع خود به پایان ببرد تا تیم ملی تنیس روی میز بانوان ایران در مجموع با نتیجه ۳ بر ۲ از سد ازبکستان بگذرد و عنوان نهمی آسیا را به‌دست آورد.

تکرار عنوان نهمی برای بانوان ایران در حالی رقم خورد که تیم‌های قدرتمند چین و مالزی که سال گذشته در مسابقات حضور نداشتند، امسال در این رقابت‌ها حضور پیدا کرده بودند و کار دختران کشورمان نسبت به سال گذشته برای کسب این عنوان و جواز حضور در جام جهانی به مراتب سخت‌تر بود.

تیم بانوان ایران با ترکیب ندا شهسواری، مهشید اشتری، شیما صفایی و فاطمه یاری با هدایت حمیده ایرانمنش در مسابقات قهرمانی آسیا حاضر است.

بیست‌وششمین دوره مسابقات تنیس روی میز قهرمانی آسیا از دوازدهم تا بیستم شهریورماه در پیونگ‌یانگ کره جنوبی در جریان است.

کد خبر 685203

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.