گزارش تفریغ بودجه ۱۴۰۱ به شورای شهر قم ارسال شد

معاون مالی و اقتصادی شهرداری قم گفت: گزارش تفریغ بودجه سال ۱۴۰۱ در پایان اردیبهشت آماده شد اما به دلیل مغایرت تاریخ‌های ذکر شده در قانون شهرداری‌ها و درآمد پایدار، در اوایل تیرماه سال جاری به شورا ارسال شد.

مهرداد توکلی‌مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا به همکاری معاونت مالی و اقتصادی شهرداری در ارائه به موقع گزارش تفریغ بودجه به شورای شهر اشاره و اظهار کرد: طبق قانون شهرداری‌ها، گزارش تفریغ بودجه باید در پایان اردیبهشت ماه سال بعد به شورا تحویل شود که طبق همین قانون، گزارش تفریغ بودجه سال ۱۴۰۱ در پایان اردیبهشت آماده شد.

وی افزود: از طرفی درآمد پایدار زمان ارائه تفریغ بودجه را شش ماهه دوم سال بعد عنوان می‌کند، با توجه به این دو مسئله، تصمیم شهردار بر این بود که حتماً تفریغ بودجه به شورای شهر ارسال شود و در اوایل تیرماه سال جاری این اتفاق افتاد.

معاون مالی و اقتصادی شهرداری قم با بیان اینکه حساب‌های شهرداری در مهلت هر ساله بسته شده و حسابرسی در حال انجام است، گفت: تفریغ بودجه پس از تصویب در شورای اسلامی شهر قابل انتشار خواهد بود.

وی دلیل اصلی ارسال دیر گزارش تفریغ بودجه به شورا را مغایرت تاریخ‌های ذکر شده در قانون شهرداری‌ها و درآمد پایدار دانست و گفت: در سال‌های گذشته، همواره در اواخر اردیبهشت ماه گزارش تفریغ بودجه به شورا ارسال می‌شد.

توکلی‌مقدم با بیان اینکه در سال گذشته شهرداری قم در بودجه عملکرد ۱۲۵ درصدی داشته است، افزود: این عملکرد در بین کلانشهرهای کشور، عملکرد خوبی است.

وی با اشاره به اینکه با توجه به قانون شهرداری وظیفه دارد عملکرد درآمد هزینه‌ای را در پایان هر شش ماه انجام دهد، گفت: تفریغ بودجه در صورت تأیید حسابرس قابل انتشار است و در سامانه‌های شهرداری در دسترس شهروندان قرار می‌گیرد.

کد خبر 685178

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.