کودکان و نوجوانان کردستانی به امام حسین(ع) نامه نوشتند

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کردستان گفت: میهمانان کوچک امام حسین (ع) در موکب کانون پرورش فکری استان کردستان، اندیشه‌ها و احساساتشان را در قالب یک نامه طولانی به امام حسین (ع) نوشتند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حمیدرضا گوهری امروز _دوشنبه سیزدهم شهریورماه_ در جمع خبرنگاران استان اظهار کرد: مهمانان کوچک امام حسین (ع) که رهسپار سفر معنوی اربعین بودند، قلم به دست گرفتند و هر کدام در قالب چند جمله از احساسات خودشان در تجربه پیاده‌روی اربعین برای امام حسین (ع) نامه نوشتند.

وی افزود: نوشتن طولانی‌ترین نامه برای امام حسین (ع) که به همت مرکز آفرینش‌های ادبی کانون استان کردستان برگزار شد، بزرگترها را هم به نوشتن وا داشت تا با کودکانشان همراهی کنند و آنها هم در جملاتی مکنونات قلبی خود را در این نامه طولانی مکتوب کردند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کردستان ادامه داد: نوشتن در مسیر پیاده‌روی هم راه رفتن است و هم پرواز کردن، نوشتن از اندیشه صاف و ناب کودکان تا پرواز کردن به حرم مطهر امام حسین (ع) و چشیدن عطر کربلا سرچشمه می‌گیرد.

وی تصریح کرد: دعوت به نوشتن کودکان و نوجوانان، تجربه این سفر معنوی را در ذهن و فکر کودکان و نوجوانان ماندگار می‌کند و کنکاش آنها برای پیدا کردن بهترین واژه‌ها در نوشتن نامه، نشان از ارادت و عشق کودکان و نوجوانان به امام حسین (ع) دارد.

گوهری گفت: میهمانان کوچک امام حسین (ع) با به اشتراک گذاشتن احساساتشان در این نامه طولانی به دیگر دوستانشان که این نامه را می‌خوانند، فرصت تجربه مشترک سفر اربعین را می‌دهند و تاریخ این روزهایشان را ثبت می‌کنند.

به گزارش ایمنا، این نامه علاوه بر حفظ و نگهداری در جهت تکمیل توسط زائران کودک و نوجوان در سال‌های آینده در محل مجتمع فرهنگی هنری سنندج نصب خواهد شد.

کد خبر 685168

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.