توافقات توسعه‌آفرین برای ارتقای زیرساخت‌های استان کرمانشاه

استاندار کرمانشاه در نشست کاری با معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی به طرح مطالبات استان در حوزه توسعه زیرساخت‌های جاده‌ای و پایانه‌های مرزی برای روان‌سازی تردد زوار حسینی و ارتقای خدمات در اربعین سال ۱۴۰۳ پرداخت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدطیب صحرایی صبح امروز _دوشنبه سیزدهم شهریورماه_ در نشست کاری با معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی به طرح مطالبات استان در حوزه توسعه زیرساخت‌های جاده‌ای و پایانه‌های مرزی برای روان‌سازی تردد زوار حسینی و ارتقای خدمات در اربعین سال ۱۴۰۳ پرداخت.

در این نشست که با حضور طهماسب نجفی معاون عمرانی استاندار کرمانشاه، فریبرز کرمی مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان و جمعی از مدیران اجرایی برگزار شد، گزارش جامعی از اقدامات دستگاه‌های زیر مجموعه وزارت راه و شهرسازی در استان در سال ۱۴۰۲ ارائه شد.

در این نشست مقرر شد عملیات اجرایی تکمیل دوبانده شدن مسیر سرپل ذهاب-قصرشیرین، پس از ایام اربعین امسال آغاز شود و قبل از اربعین سال آینده به اتمام برسد. همچنین مقرر شد احداث باند دوم اسلام‌آباد به حمیل شاهبداغ به طول ۴۷ کیلومتر، احداث باند دوم کنگاور به نهاوند به طول سه کیلومتر، احداث شش کیلومتر مسیر برگشت کمربندی قصرشیرین و پنج کیلومتر و آغاز عملیات خاکی دو بانده کردن محور قصرشیرین به سرپل ذهاب به طول ۲۰ کیلومتر از اقدامات اداره کل راه و شهرسازی استان در سال جاری باشد.

تعریض مسیر پاتاق، حل مشکل ترافیکی و ایجاد کمربندی در شهرهای ماهیدشت، بیستون و حمیل توسط وزارت راه و شهرسازی از دیگر توافقات این نشست بود، در حوزه فرودگاهی نیز بر تسریع در تکمیل باند اصلی فرودگاه طبق برنامه توافقی، افزایش پروازها در حوزه راه‌آهن و تسریع در احداث قطعه کرمانشاه-اسلام‌آباد تا قبل از اربعین سال آینده به شکل ویژه تاکید شد.

در این نشست استاندار کرمانشاه خواهان توسعه زیرساخت‌ها در مرزهای خسروی، پرویزخان و سومار و توسعه پارکینگ‌ها در مسیر خسروی تا قصرشیرین برای اربعین آینده شد و احداث زیرساخت‌های اقامتی برای ادارات و ارگان‌های خدمات‌رسان در خسروی مورد توافق قرار گرفت.

افزایش ناوگان حمل‌ونقل عراق در مرز خسروی و مسیر کربلا در کشور عراق نیز مورد توافق قرار گرفت.

کد خبر 685167

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.