ارتباط نخبگان با مسئولان و قرار گرفتن در جایگاه اصلی آنان معیوب است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان گفت :چرخه نخبگی و ارتباط نخبگان با مسئولان و قرار گرفتن در جایگاه اصلی آنان معیوب است و این ایراد بزرگی است، برای اصلاح این ساختار معیوب، فرآیند و ایده‌های خود را به شورای اطلاع‌رسانی استان منتقل کنید تا مورد بررسی و در دستور کار قرار بگیرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدرضا جان‌نثاری امروز _دوشنبه سیزدهم شهریورماه_ در آئین تقدیر از دانش‌آموزان المپیادی و برتر استان اصفهان اظهار کرد: دانش‌آموزان برتر و المپیادی در معرض آفتی به نام غرور هستند که لازم است نسبت به آن توجه کرد؛ چنین جوان‌هایی قابل تجلیل هستند، اما خودشان باید به این مسئله توجه کنند که دچار آفت غرور نشوند و از این پله به عنوان سکوی پرش استفاده کنند و به مقام‌های بالاتر برسند.

وی با اشاره به لزوم افزایش سطح علمی تمام مدارس استان اصفهان افزود: باید به افراد با سطح هوشی بالاتر توجه ویژه‌تر شود، اما اگر سطح تمام مدارس را بالا ببریم، استعدادهای پنهان دور از تصوری کشف می‌شود و به‌صورت جهشی پیشرفت علمی خواهیم داشت.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان گفت: لازم است یک مطالعه دقیقی انجام و بررسی شود که عوامل کشف و پرورش استعداد در مدارس خاص چه هستند؟ علاوه بر آن باید ادامه راه این افراد مستعد را کنترل کرد و دید آیا این استعداد به نتیجه و شکوفایی نهایی می‌رسد یا خیر.

وی تأکید کرد: بالاترین درجه اسراف این است که یک استعداد برتر هدر رود و فردی که می‌تواند منشأ خیری برای کشور باشد، در جایگاه مناسب به کار گرفته نشود، همچنین بدون توجه و وقت‌گذاری پدر و مادر امکان رسیدن دانش‌آموزان به این مقام و جایگاه وجود ندارد؛ این مقام‌های المپیاد بدون توجه و قدردانی از زحمات پدر و مادر و معلم‌ها ارزشی ندارد و امید است که چنین الگوهای ارزشمندی در جامعه بیشتر شوند و مسئولان امر نیز باید در این زمینه به نحو احسن وظیفه خود را انجام دهند.

جان‌نثاری ادامه داد: باید تلاش شود تا فرزندان ما برای پیشرفت بیشتر به کشورهای خارجی نروند؛ پیشرفت‌هایی که در کشور بعد از پیروزی انقلاب اسلامی رخ داد، همین دانشمندان ایرانی رقم زدند، اگر در حوزه نانو، پزشکی، صنایع دفاعی و صنایع مهندسی پیشرفت چشمگیر داشتیم به دست همین جوانان و اساتید ایرانی به وجود آمده است.

وی تصریح کرد: جوانان ایرانی هر جای دنیا بروند باعث افتخار ما خواهند بود و چه به کشور بازگردند و چه همان جا بمانند، برای کشور خودشان افتخارآفرین هستند.

جان‌نثاری گفت: رسانه‌ها برای معرفی خانواده نخبگان علمی وقت ویژه‌ای را صرف کنند و توجه ویژه‌ای به رویکرد خانواده افراد موفق داشته باشند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان اظهار کرد: چرخه نخبگی و ارتباط نخبگان با مسئولان و قرار گرفتن در جایگاه اصلی آنان معیوب است و این ایراد بزرگی است، برای اصلاح این ساختار معیوب، فرآیند و ایده‌های خود را به شورای اطلاع‌رسانی استان منتقل کنید تا مورد بررسی و در دستور کار قرار بگیرد.

وی در پایان ضمن آرزوی موفقیت برای نخبگان علمی استان، حضور در جمع افتخارآفرینان علمی را پربرکت خواند.

کد خبر 685105

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.