انهدام باند اخاذی از زنان در جنوب کرمان

فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: یک باند کلاهبرداری سایبری که در جنوب استان اقدام به تهدید، اخاذی و مزاحمت برای زنان کرده بود، دستگیر و منهدم شد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار ناصر فرشید اظهار کرد: با مراجعه زن جوانی با در دست داشتن مرجوعه قضائی به پلیس فتا مبنی بر اینکه شخص یا اشخاصی با تهدید به انتشار تصاویر خصوصی وی در شبکه‌های اجتماعی، قصد تهدید و اخاذی دارند، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: با توجه به ارائه مستندات توسط شاکیه با بررسی‌های اولیه و اقدامات تخصصی صورت گرفته توسط تیم کارشناسان پلیس فتا، مشخص شد متهم قصد ربودن خواهر شاکیه را داشته است، بنابراین پرونده در چتر اطلاعاتی پلیس قرار گرفت.

این مقام انتظامی ادامه داد: کارشناسان پلیس فتا با بررسی‌های فنی و سایبری موفق شدند ردپای مجرم در فضای مجازی را در یکی از شهرستان‌های جنوبی استان شناسایی کنند که با توجه به اهمیت موضوع، تیمی متخصص از پلیس فتا به محل مورد نظر اعزام و متهمان را که سه مرد با هویت معلوم بودند، با هماهنگی مرجع قضائی دستگیر کردند.

سردار فرشید تصریح کرد: پس از دستگیری این باند کلاهبردار و ضبط ادله جرم از متهمین، تعدادی سلاح سرد نیز از آن‌ها کشف و در ادامه بررسی‌های فنی مشخص شد چندین خانم دیگر هم از طریق فضای مجازی مورد تهدید و اخاذی این باند قرار گرفته‌اند که هنوز هویت آن‌ها مشخص نیست و پرونده در حال بررسی بیشتر است.

وی گفت: پس از بررسی سوابق متهمان مشخص شد آن‌ها در فضای حقیقی پرونده قضائی داشته‌اند و عناوینی همچون سرقت و تیراندازی را در کارنامه دارند.

فرمانده انتظامی استان کرمان افزود: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک موضوع را از طریق مرکز فوریت‌های سایبری به شماره ۰۹۶۳۸۰ یا سایت پلیس فتا به نشانی www.Cyberpolice.ir با کارشناسان پلیس فتا در میان بگذارند تا شاهد وقوع اتفاقات تلخ برای خانواده‌ها نباشیم.

کد خبر 685098

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.