آمار رتبه‌های تک‌رقمی کنکور در اصفهان نسبت به سال گذشته ۲ برابر شده است

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان اصفهان گفت: برای اولین بار پس از تهران دومین استان از نظر تعداد رتبه تک‌رقمی کنکور شدیم و این آمار نسبت به سال گذشته دو برابر شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدرضا ابراهیمی امروز _دوشنبه، سیزدهم شهریورماه_ در آئین تقدیر از دانش‌آموزان المپیادی و برتر استان اصفهان اظهار کرد: کسی که به علم می‌پردازد، در مسیر الهی حرکت می‌کند، انسان‌ها خلق شده‌اند که در مسیر الهی قدم بردارند، با علم و اندیشه می‌توان در مسیر خدایی حرکت کرد، اولین کلام الهی با پیامبر اسلام (ص) توجه به علم و دانش است.

وی افزود: شما دانش‌آموزان در مسیر تفسیر آیات الهی حرکت کردید و باید قدر خودتان را بدانید، شکر این نعمت خداوند خدمتگزاری به خلق خدا است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان اصفهان با اشاره به پیشینه تمدنی ایران اسلامی گفت: نیروی جوان پیشران تمدن است، مهم‌ترین سرمایه هر کشوری نیروی انسانی است و هیچ تمدنی بدون توجه به نیروی انسانی شکل نگرفته است؛ اگر می‌خواهیم تمدن نوین اسلامی را در ایران اسلامی شکل دهیم و به جهان هم صادر کنیم، باید از جوانان کمک بگیریم.

وی تصریح کرد: امروز رتبه‌های تک‌رقمی کنکور از استان اصفهان اینجا حضور دارند، برای اولین بار پس از تهران دومین استان از نظر تعداد رتبه تک‌رقمی کنکور شدیم و این آمار نسبت به سال گذشته دو برابر شده است.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: لازم است بدانیم هفت نفر مدال طلای المپیاد، ۱۴ نفر مدال نقره المپیاد و ۱۰ نفر نیز مدال برنز المپیاد را کسب کردند و به‌طور قطع این نتایج بدون کمک خانواده به دست نمی‌آمد، نسبت به گذشته ۳۰ درصد افزایش کمی و کیفی نتایج المپیاد را در استان اصفهان داشتیم.

وی با معرفی دبیر جامعه نخبگان دانش‌آموزی و فرهنگیان گفت: یکی از رسالت‌های این دبیرخانه شناسایی و رصد دانش‌آموزان است تا از وجود شما به عنوان الگوی مجسم در مدارس نیز استفاده شود، شیوه‌نامه‌ای در این خصوص در حال تدوین است و دبیر این کمیته، رابط شما و آموزش‌وپرورش خواهد بود.

کد خبر 685093

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.