صفر تا صد ریزش در ایستگاه شاهد خط ۲ مترو اصفهان/ عملیات ترمیم با فرماندهی آقای مدیرعامل

مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان صبح امروز (دوشنبه) از وقوع ریزش در محل ایستگاه شاهد خط ۲ متروی این کلانشهر خبر داد؛ خبرنگار ایمنا با حضور میدانی وضعیت محل حادثه را روایت کرده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، صبح امروز _دوشنبه سیزدهم شهریورماه_ مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان از ریزش تونل هواساز ایستگاه شاهد خط ۲ مترو اصفهان خبر داد، خبرنگار ایمنا با حضور میدانی وضعیت محل حادثه را روایت کرده است. آنچه در ادامه می‌خوانید شرح مشاهدات او از محل وقوع اتفاق است.

خبرنگار ایمنا: بسته شدن مسیر رفت از سمت چهارراه بنایی به سمت چهارراه باقوشخانه با نوارهای زرد رنگ هشدار، قرار گرفتن نیوجرسی‌ها برای تقسیم بندی مسیر برگشت به منظور برقرار تردد خودروها در دو باند، نشان از حتمی بودن اتفاق بود و خودروهای سنگین و ماشین آلات سازمان عمران شهرداری اصفهان به ردیف در این محل توقف کرده بودند.

اغلب کسبه این منطقه با هشداری که مهندسین پروژه داده بودند مغازه‌های خود را بسته و تعطیل کرده بودند. وقتی از حاضرین در محل و اهالی و کسبه سوال پرسیدم، متوجه شدم، مهندسین پروژه احداث ایستگاه مترو شاهد (باقوشخانه) هشدار لازم را به همه داده‌اند و از کسبه و اهالی درخواست کرده بودند از تردد بی مورد و باز بودن محل کسب خود جدا خودداری کنند تا مانع از هرگونه خطر احتمالی شوند.

در محل حادثه دو حفره به عرض دو متر و عمق چهار متر ریزش کرده بود که طبق گفته کارگران و مهندسین، از دیشب تا امروز مدیرعامل سازمان عمران شهرداری اصفهان شخصاً در محل حضور داشته و اتفاقات را مدیریت کرده بود.

صفر تا صد ریزش در ایستگاه شاهد خط ۲ متروی اصفهان

آنچه از صحبت با مهندسین و کارگران ساختمانی فعال در محل حادثه پرس‌وجو کردم، این بود که به دلیل نمناکی خاک به دلایل مختلف از جمله طبق گفته شاهدان نشت فاضلاب، شاهد ریزش سربار گالری هواساز مترو ایستگاه شاهد بودیم که در زمان حضور ما، در حال بتن‌ریزی و پُرشدن بود.

امیرعباس رحمتی، مدیر عامل سازمان عمران شهرداری اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، این چنین اظهار کرد: در ضلع غربی ایستگاه مترو با نام شاهد از خط ۲ قطار شهری همزمان با حفاری گالری تونل هوا رسان مترو از روز گذشته به دلیل نمناکی و سست بودن خاک این محل، شاهد یک مرتبه ریزش بودیم.

وی تصریح کرد: کارگران و مهندسان پروژه، از ابتدای این اتفاق از شب گذشته تا امروز صبح، در تلاش شبانه‌روزی بودند تا این ریزش را مرتفع سازند و عملیات حفاری، آواربرداری، پُرسازی و استحکام‌س ازی محل حادثه دیده انجام گیرد و از آسیب رسیدن به ساختمان‌های مجار و تأسیسات موجود در محل ممانعت شود.

در این محل خودرو حوادث آب و فاضلاب منطقه چهار، کامیون‌های حمل خاک، کامیون‌های میکسر بتن و تیم‌های فنی و متخصص در محل حاضر بودند.

صفر تا صد ریزش در ایستگاه شاهد خط ۲ متروی اصفهان

کد خبر 685090

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.