عکسبرداری از استخرهای خصوصی در اسپانیا برای مقابله با خشکسالی

تداوم هشدار خشکسالی باعث شده است مسئولان شهر کالافل اسپانیا برای کسب اطمینان از پیروی ساکنان از قانون ممنوعیت پر کردن استخرهای خصوصی، از پهپادهای عکس‌بردار بهره ببرند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، کالافل، شهری ساحلی در منطقه اسپانیایی کاتالونیا، برای مقابله با خشکسالی، پر کردن استخرهای خصوصی را ممنوع کرده است و به‌منظور اطمینان از نقض نکردن قانون توسط ساکنان، مقامات تصمیم گرفته‌اند به فناوری مدرن هواپیماهای بدون سرنشین متوسل شوند.

حدود ۲۵۰۰ استخر شنا در املاک خصوصی این قلمرو وجود دارد که بسیاری از آن‌ها پشت دیوار منازل و در خفا هستند، بنابراین بهترین راه برای اطمینان از خالی ماندن استخرها، عکس گرفتن هوایی است. صبح‌ها بین ساعت ۷:۰۰ تا ۸:۰۰ صبح، این پهپادهای تصویربردار به پرواز درمی‌آیند و از تمام مناطق استخردار عکسبرداری می‌کنند. تکرار مأموریت‌های پروازی روزانه بر فراز استخرها به مقامات این فرصت را می‌دهد تا با هم مقایسه کنند که آیا از نظر ظاهر آب در استخر تغییری رخ داده است یا خیر.

پهپادها از استخرهای خصوصی این شهر عکس می‌گیرند

نقض حریم خصوصی

شورای شهر اعلام کرده است که هدف از این اقدام تنبیه ساکنان نیست، بلکه افزایش آگاهی در مورد نیاز به حفظ آب در مواقع سخت خشکسالی است. در صورت نقض این قانون، جریمه‌هایی بین ۷۵۰ تا ۱۵۰۰ یورو اعمال خواهد شد.

با این حال، گرفتن فیلم از املاک خصوصی افراد، سوالاتی را در مورد نقض حریم خصوصی ایجاد کرده است. مقامات تصمیم گرفته‌اند پرواز پهپادها را از صبح زود آغاز کنند تا امکان عکسبرداری از افراد در استخرهایشان را به حداقل برسد. در صورت تصویربرداری از افراد، مسئولان قول حذف تصاویر را داده‌اند.

این شهر همچنین اقدامات دیگری را برای مقابله با خشکسالی انجام داده است که شامل قطع آب فواره‌های خیابانی، بستن دوش‌های ساحلی و آبیاری حداقلی گیاهان است.

پهپادها از استخرهای خصوصی این شهر عکس می‌گیرند

کد خبر 685087

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.