برپایی موکب خدمت از جلوه‌های ویژه همکاری مردم و مسئولان است

فرماندار اصفهان درباره برپایی موکب خدمت گفت: مدیرانی که توفیق زیارت حرم امام حسین (ع) را پیدا نکردند، بهترین اقدام را آن دیدند که علاوه بر خدمت‌رسانی روزانه به مردم، ملاقات‌های چهره به چهره و ارتباط نزدیک با شهروندان داشته باشند تا پاسخگوی مردم باشند.

محمدعلی احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره برپایی موکب خدمت مسئولان در شهر اصفهان اظهار کرد: مدیرانی که توفیق زیارت حرم امام حسین (ع) را پیدا نکردند، بهترین اقدام را آن دیدند که علاوه بر خدمت‌رسانی روزانه به مردم، ملاقات‌های چهره به چهره و ارتباط نزدیک با شهروندان داشته باشند تا پاسخگوی مردم عزیز باشند، به همین خاطر پیشنهاد برپایی موکبی به نام موکب خدمت داده شد.

وی افزود: این ایام موکب‌داران، هیئتی‌ها و عزاداران اباعبدالله (ع) در موکب‌هایی که در سطح شهر زده می‌شود، تلاش می‌کنند تا به عزاداران امام حسین (ع) خدمت کنند و مدیران دستگاه‌های اجرایی نیز بر آن شدند تا در شب‌های منتهی به اربعین به مدت سه شب برنامه‌ای در پل بزرگمهر داشته باشند و موکبی به نام موکب خدمت را برپا کنند.

فرماندار اصفهان ادامه داد: شب گذشته، مدیران ۱۸ دستگاه اجرایی در موکب حضور داشتند و استقبال خوبی هم شد، مردم برای سوالات و مسائل خود مراجعه کردند، بعضی‌ها نیاز به پیگیری امور خود داشتند و چهره به چهره با مدیران صحبت کردند. امشب و فردا شب نیز این موکب دایر است و روش جدیدی را در خدمت‌رسانی و پاسخگویی مسئولان در بین مردم رقم زده است، همه مدیرانی که اعلام حضور کردند با اشتیاق حضور پیدا می‌کنند و از ساعت ۱۹:۳۰ الی ۲۱:۳۰ پاسخگوی مردم هستند.

احمدی یادآور شد: مقام معظم رهبری یکی از ویژگی‌های این دولت را ارتباط هدفمند و مناسب با مردم معرفی کردند. در همین راستا برنامه‌های متعددی در این حوزه توسط مسئولان و دستگاه‌های اجرایی، انجام گرفته است. حضور در مناطق مختلف و ارتباط چهره به چهره و پیگیری امور مردم یکی از مصادیق در بین مردم بودن است، چراکه اگر کسی بخواهد به قله برسد، باید مسیری را طی کند که همراهی و همدلی با مردم، سپردن کار به مردم و تسهیلگری امور مردم را در بر بگیرد.

وی با اشاره به اینکه تجربه نشان داده است در دوره‌های مختلف هر جا به مردم توجه کردیم و همراهی مردم را داشتیم موفق شدیم، تاکید کرد: سرعت حرکت دولت و فعالیت‌های جهادی، به همراهی مردم و تسهیلگری برای مردم وابسته است و همین روحیه سبب شده است مسئولان به‌رغم اینکه صبح تا عصر مشغول هستند، شب نیز زمانی را برای این کار اختصاص دهند.

فرماندار اصفهان ادامه داد: دیشب شاهد صحنه‌های عجیبی بودیم. یکی از القائاتی که بعضاً مطرح می‌شود، این است که مسئولان در این ایام کار را رها کرده‌اند و توجهی به مردم ندارند، در حالی که همان دیشب عده‌ای بعد از مراجعه می‌گفتند عجیب است که شما در این زمان مشغول کار هستید. اینها صحنه‌های زیبایی است و یکی از جلوه‌های امیدآفرینی که مقام معظم رهبری روی آن تاکید دارند، می‌تواند همین اعتماد به مسئولان و توجه مسئولان به مردم باشد.

احمدی خاطرنشان کرد: ما طی یک سال گذشته مصادیق متعددی از این نوع حرکت‌ها را در سطح استان و شهرستان شاهد بوده‌ایم. اینکه مسئولان استان به صورت هفتگی سفرهای شهرستانی دارند و در شهرستان اصفهان جلسات منطقه‌ای در راستای رفع مسائل و مشکلات مردم برگزار می‌کنند، از مصادیق حرکت‌های مردمی و مجاهدانه مسئولان است.

وی افزود: مردم هم با آغوش باز از این اقدامات استقبال می‌کنند و وقتی که می‌بینند کسی برای خدمت‌رسانی از خدا توفیق می‌خواهد و اشتیاق دارد، به او کمک می‌کنند و این موضوع سبب می‌شود تا در این ایام شاهد جلوه‌های ویژه همکاری مردم و مسئولان باشیم که برپایی این موکب خدمت نیز از مصادیق همین امر است.

کد خبر 685073

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.