جایگزینی سوخت‌های فسیلی در برلین برای کنترل بحران انرژی

برلین، پایتخت آلمان، در حمایت از روند گذار به بی‌طرفی آب و هوا و مقابله با بحران انرژی ناشی از محدودیت واردات گاز از روسیه تصمیم گرفته است سوخت‌های فسیلی را با انرژی زمین‌گرمایی جایگزین کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مجلس سنای برلین در مورد نقشه راهی برای شروع جایگزینی سوخت‌های فسیلی با انرژی زمین‌گرمایی به عنوان بخشی از طرح دستیابی به بی‌طرفی آب و هوا در این شهر، پیش از سال ۲۰۴۵ تصمیم گرفته است. برای این منظور، دولت محلی در حال حاضر ۱۳ مکان بالقوه را به عنوان منابع انرژی زمین‌گرمایی شناسایی کرده و از نظر فنی مورد بررسی قرار داده است.

از این تعداد، سه مکان مناسب برای طرح‌های آزمایشی تعیین شده است. حفاری عمیق احتمالاً در سال ۲۰۲۵ و پس از انتخاب شرکت‌هایی انجام خواهد شد که مسئولیت این سه پروژه را بر عهده دارند.

بر اساس گزارش بخش حمل‌ونقل، محیط زیست و حفاظت از اقلیم سنا، در حال حاضر بیش از ۹۰ درصد گرما در برلین از سوخت‌های فسیلی مانند زغال‌سنگ، گاز طبیعی و نفت تولید می‌شود، بنابراین اگر پایتخت آلمان برای دستیابی به اهداف بی‌طرفی آب و هوایی خود جدی باشد، باید در استفاده از منابع انرژی تجدیدپذیر نیز جدی باشد.

بهره‌برداری برلین از انرژی زمین‌گرمایی در بحران انرژی

نقش مقامات محلی در اجرای این پروژه‌ها ضروری است زیرا آنها نه‌تنها حمایت قانونی را ارائه می‌دهند، بلکه هزینه طرح‌های آزمایشی را نیز تأمین می‌کنند. چنین پروژه‌هایی به سرمایه‌گذاری کلانی نیاز دارد که ممکن است توسعه‌دهندگان بخش خصوصی را دلسرد کند، به همین دلیل است که دولت با بر عهده گرفتن حجم اولیه اقدامات، ریسک اولیه را برای آنها کاهش دهد.

از زمان شروع عملیات ویژه روسیه در اوکراین، برلین به دنبال راه‌هایی برای کاهش وابستگی خود به گاز عرضه شده توسط مسکو بوده است.

آلمان در حال بررسی استفاده از یک فرودگاه غیرقابل استفاده برای اجرای طرح‌های زمین‌گرمایی خود است؛ انرژی زمین‌گرمایی شکلی از انرژی حرارتی است که به عنوان منبع انرژی گرمایی و الکتریکی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

یک مطالعه توسط مؤسسه Fraunhofer در سال گذشته نشان داد که انرژی زمین‌گرمایی می‌تواند بیش از یک‌چهارم گرمایش آلمان را تأمین کند.

بهره‌برداری برلین از انرژی زمین‌گرمایی در بحران انرژی

کد خبر 685063

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.