تخلف محرز هتل پارتیای گرگان/ بنای ۵۰ هزار متری فقط ۱۰۰ متر پارکینگ دارد

رئیس کمیسیون خدمات، سیما، منظر و زیست شهری شورای اسلامی شهر گرگان از عدم پیش‌بینی سازه هتل پارتیا برای پارکینگ انتقاد کرد و گفت: بنایی به وسعت ۵۰ هزار متر با کاربری اقامتی، تفریحی و تجاری فقط ۱۰۰ متر پارکینگ دارد.

ابوالفضل تجری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه شهرداری در حوزه گردشگری، اقامتی و تجاری خدماتی به شهروندان ارائه می‌دهد، اظهار کرد: صدور مجوز برای مراکز اقامتی با هدف کمک به حوزه گردشگری و رونق اقتصاد مردم استان است.

وی ادامه داد: شهرداری از محل دریافت این عوارض می‌تواند برای آبادانی و توسعه شهر گرگان از آن استفاده کند با این حال برای برخی پروژه‌ها در شهر خلاف این موضوع دیده می‌شود.

رئیس کمیسیون خدمات، سیما، منظر و زیست شهری شورای اسلامی شهر گرگان افزود: در سال ۱۳۸۴ پروانه‌ای برای هتل پارتیان صادر شد که تمدید آن از سال ۱۳۹۲ به بعد هنوز انجام نشده و بنابراین چند سوال مطرح می‌شود که شهردار پس از گذشته یکسال از انتصاب بر این کرسی، آیا پرونده هتل پارتیا را مطالعه کرده و روند تمدید آن را مورد بررسی قرار داده است.

تجری اضافه کرد: سوال بعدی اینکه این هتل با مجوز یا بدون مجوز ساخته شده و اینکه آیا مجری ذی صلاح دارد.

رئیس کمیسیون خدمات، سیما، منظر و زیست شهری شورای اسلامی شهر گرگان از بی توجهی مدیران شهری به این پروژه در این مدت انتقاد کرد و گفت: درصورتی که بنایی با تخلف در هر نقطه از شهر گرگان ساخته شود، شهرداری حداکثر جرایم را برای آنها مانند پرداخت جریمه نقدی در نظر می‌گیرد و در صورتی که شهروندی توان پرداخت این جریمه را نداشته باشد حکم قلع بنا برای آنها صادر می‌شود.

تجری ادامه داد: سال گذشته شهرداری دو و نیم میلیارد تومان از هتل پارسیان دریافت کرده اما مشخص نیست این رقم تحت چه عنوانی اخذ شده است.

وی ضمن نگرانی از نبود پارکینگ به میزان مورد نیاز در این سازه، افزود: برای بنایی به وسعت ۵۰ هزار متر ۱۲۰ واحد تجاری پنج هزار متر فروشگاه و شهربازی و غیره در ۱۰ طبقه، فقط ۱۰۰ متر پارکینگ پیش‌بینی شده است.

رئیس کمیسیون خدمات، سیما، منظر و زیست شهری شورای اسلامی شهر گرگان ادامه داد: اگر تخلفات یک طبقه از این هتل را بررسی کرده و ضرب در تعداد طبقات کنیم یک رقم بسیار بالایی به دست می‌آید که شاید عاید شهرداری شود اما مردم چه گناهی دارند که در پرترددترین محور شهر گرگان چنین ساختمانی با تخلف عظیم احداث شده است.

تجری تاکید کرد: اگر موضوع پارکینگ جدی گرفته نشود در صورت بهره‌برداری از این هتل گره‌های ترافیکی محور ناهارخوران شدیدتر خواهد شد.

وی گفت: شهرداری باید با برنامه‌ریزی درست مشکلات ترافیکی در شهر را به حداقل برساند نه اینکه با تأیید یک پروژه و نادیده گرفتن تخلف آن به این موضوع دامن بزند.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر گرگان افزود: با توجه به سازه‌های موجود در این بنا، باید ۶۰۰ متر پارکینگ برای هتل پارتیا تعریف شود که متأسفانه حتی نیمی از این ظرفیت هم دیده نشده است.

تجری ادامه داد: در یک دوره زمان تخلف هتل پارتیا به کمیسیون ماده ۵ رفت و در این کمیسیون اعلام شد با «شرط تأمین ۱۰۰ متر پارکینگ در فاز دوم» امکان بهره‌برداری است و حالا سوال این است که آیا این تعداد پارکینگ تأمین شده یا خیر.

وی با بیان اینکه انبوه سازان شهر در گذشته به دلیل همین سختگیری‌ها در تخلف از شهر رفتند، افزود: با این حال ما می‌بینیم چنین تخلف محرزی در هتل پارتیان نادیده انگاشته می‌شود.

رئیس کمیسیون خدمات، سیما، منظر و زیست شهری شورای اسلامی شهر گرگان اضافه کرد: بهتر است شهرداری سیاست‌های تقابلی در این حوزه را کنار گذاشته و یک سری از ضوابط را آسان‌تر بگیرد تا همین تعداد انبوه ساز باتجربه که در شهر هنوز مانده‌اند بار سفر نبندند.

کد خبر 684957

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.