منچستر به اولین پایتخت دوچرخه‌سواری اروپا تبدیل می‌شود

کسب عنوان پایتخت دوچرخه‌سواری اروپا در سال ۲۰۲۴ میلادی، انقلابی در سیستم حمل‌ونقل منچستر ایجاد می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شورای شهر منچستر اعلام کرده است که در حال تلاش برای تبدیل شدن به پایتخت دوچرخه‌سواری اروپا در سال ۲۰۲۴ میلادی است. بدین منظور، قرار است مقامات مربوطه در سپتامبر ۲۰۲۳ از منچستر بازدید کنند تا این پیشنهاد و چشم‌انداز شهر برای تبدیل شدن به یک قطب دوچرخه‌سواری برتر را بررسی کنند. همزمان با این ارزیابی، مرکز ملی دوچرخه‌سواری بریتانیا نیز قرار است پس از دو سال بازسازی، درب‌های خود را به روی عموم مردم باز کند.

کسب عنوان پایتخت دوچرخه‌سواری اروپا در سال ۲۰۲۴ میلادی، انقلابی در سیستم حمل‌ونقل منچستر ایجاد می‌کند و ساکنان بیشتری را تشویق می‌کند که از دوچرخه به عنوان وسیله جابه‌جایی پایدار استفاده کنند. همچنین، این فرآیند می‌تواند راه را برای فرصت‌های مالی آینده هموار کند و هدف منچستر برای تبدیل شدن به شهر بدون کربن را تا سال ۲۰۳۸ میلادی تقویت کند. در حال حاضر، پروژه‌های ارائه شده در این زمینه در منچستر، با سرمایه‌گذاری ۷۰ میلیون پوندی، در حال ایجاد مسیرهای دوچرخه‌سواری محافظت شده در سراسر شهر است. تاکنون بیش از ۱۳ کیلومتر مسیر دوچرخه‌سواری اختصاصی ایجاد شده است.

تعهد منچستر به دوچرخه‌سواری فراتر از نگرانی‌ها در زمینه سیستم حمل‌ونقل است، به طوری که این شهر متعهد به ارتقای سلامت و رفاه ساکنان خود است. مقامات شهری منچستر اعلام کرده‌اند که دوچرخه‌سوری قلب استراتژی حمل‌ونقل این شهر برای پنج سال آینده است و امیدواریم که منچستر واقعاً به یک شهر مناسب برای دوچرخه‌سواری تبدیل شود. به زودی یک هیئت بین‌المللی برای بازدید، ارزیابی و مشاهده بعضی از پروژه‌ها و برنامه‌های بزرگ به منچستر خواهد آمد تا این شهر به اولین پایتخت دوچرخه‌سواری اروپا در سال ۲۰۲۴ میلادی تبدیل شود. در این صورت، دوچرخه‌سواری به صورت ایمن در دسترس همه شهروندان قرار خواهد گرفت.

منبع:

https://www.intelligenttransport.com/transport-news/۱۴۹۳۱۹/manchester-launches-bid-become-first-european-capital-cycling/

کد خبر 684954

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.