میزبانی موکب‌های شهر خرم‌آباد از زائران اربعین حسینی(ع)

شهر خرم‌آباد به عنوان پرترددترین مسیر برای پیاده‌روی اربعین، این روزها پذیرای زائران اباعبدالله بوده و در گوشه‌گوشه شهر موکب‌هایی برپا شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هر سال در ماه صفر و ایام منتهی به اربعین، عاشقان حسینی به رسم یک سنت حسنه و عشق به اباعبدالله که پیر و جوان نمی‌شناسد، برای شرکت در مراسم اربعین با پای پیاده راهی کربلا می‌شوند.

شهر خرم‌آباد پرترددترین مسیر برای پیاده‌روی اربعین است، شهری که این روزها حال‌وهوای عاشورایی دارد و در مسیر عاشقان حسینی موکب‌هایی برپا شده است تا پذیرای زائران اباعبدالله باشد. در گوشه‌گوشه این شهر موکب‌هایی برپا است تا از زائران حرم اباعبدالله پذیرایی کند. موکب امام خامنه‌ای بزرگترین موکب مردمی شهر خرم‌آباد است که از حدود دو ماه گذشته فعالیت خود را آغاز کرده است.

میزبانی موکب‌های شهر خرم‌آباد از زائران اربعین حسینی(ع)

کریم خورشیدوند، مسئول موکب امام خامنه‌ای به خبرنگار ایمنا می‌گوید: موکب مردمی امام خامنه‌ای در هر شیفت با حضور ۲۰۰ خادم در حال خدمت‌رسانی شبانه‌روزی به زائران اربعین است، به علاوه در منازل همه مردم شهر به روی زائران باز است.

وی خاطرنشان می‌کند: از نظر موقعیت جغرافیایی و استراتژیک لرستان در مسیر بیش از ۶۵ درصد زوار اربعین قرار دارد، خرم‌آباد به عنوان دروازه اربعین در مسیر ده‌ها کشور خارجی برای ورود به عتبات عالیات قرار دارد.

مسئول موکب امام خامنه‌ای تصریح می‌کند: ۴۰۰ خانه روستایی در اطراف این موکب وجود دارد که میهمان‌نوازی می‌کنند و سایر زائران در مساجد و تکایای سطح شهر، حسینیه حبیب بن مظاهر، مسجدالنبی و دانشگاه آزاد اسلامی اسکان داده می‌شوند.

خورشیدوند با بیان اینکه یکی از ویژگی‌های موکب این است که بیست‌وچهارساعته آماده پذیرایی از زائران است، تاکید می‌کند: این موکب به عنوان نخستین، بزرگ‌ترین و مجهزترین موکب مردمی کشور از سال ۱۳۹۲ و همزمان با ایام اربعین حسینی در ورودی شهر خرم‌آباد آماده پذیرایی و اسکان زائران، ارائه خدمات مکانیکی و خودرویی، خدمات فرهنگی، درمانی و بهداشتی و پاسخ به سوالات شرعی است.

وی اضافه می‌کند: امسال پیگیر هستیم که این موکب دائمی باشد. ساخت‌وسازهایی همچون آشپزخانه، انبار و سرویس‌های بهداشتی در حال احداث است که پیشرفت فیزیکی آن‌ها بیش از ۹۰ درصد است.

موکب شهدای ویسیان از دیگر موکب‌های معروف شهر است که ابتدای آزادراه خرم-زال پذیرای زائران و دلباختگان حسینی است.

علی طولابی، مسئول موکب شهدای ویسیان به خبرنگار ایمنا می‌گوید: این موکب هشت سال است که با وعده‌های غذایی صبحانه، نهار، شام و میوه به عاشقان اباعبدالله خدمت‌رسانی می‌کند.

وی اضافه کرد: در این موکب روزانه ۳۰ تا ۴۰ نفر از بسیجیان ویسیان به صورت خودجوش از زائران پذیرایی می‌کنند.

میزبانی موکب‌های شهر خرم‌آباد از زائران اربعین حسینی(ع)

حجت‌الاسلام سیداحمدرضا شاهرخی، امام جمعه خرم‌آباد با اشاره به موکب‌های فعال در سطح شهر خرم‌آباد به خبرنگار ایمنا اظهار می‌کند: آنچه ما در این موکب مشاهده کردیم روح حسینی (ع)، ایثار، فداکاری و از خودگذشتگی است.

وی ادامه می‌دهد: مردم لرستان به عشق اهل‌بیت (ع) و ولایت‌مداری شهرت دارند. همه مردم لرستان از کوچک و بزرگ را در این موکب مشاهده می‌کنیم که می‌خواهند به نحوی خود را در این حرکت عظیم، همایش و کنگره امام حسین شریک کنند.

امام جمعه خرم‌آباد تصریح می‌کند: کنگره عظیم شیعیان اربعین است، در این کنگره شیعیان جمع می‌شوند، دست برادری و دوستی می‌دهند و برای آرمان‌ها و ارزش‌های اسلامی بیعت می‌کنند.

حجت‌الاسلام شاهرخی اضافه می‌کند: صدها خانه در اطراف موکب امام خامنه‌ای اعلام آمادگی کردند تا زوار امام حسین (ع) را جا دهند که ولایت‌مداری و عشق به اهل‌بیت (ع) را میان اقوام و طوایف مختلف نشان می‌دهد.

وی با قدردانی از مردمی که پیدا و پنهان در برپایی موکب‌ها در استان مشارکت می‌کنند، ادامه می‌دهد: در این میان خلأهایی وجود دارد، هرچند سازمان‌های دولتی پای کار آمده‌اند، اما از مدیران درخواست داریم با بازدید از این موکب‌ها در راستای ارتقای کیفیت آن‌ها کمک کنند.

کد خبر 684929

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.