تتوی بلیت؛ اقدام تکان‌دهنده اتریش در ترویج حمل‌ونقل عمومی!

مسئولان اتریشی برای ترویج استفاده از حمل‌ونقل عمومی بین جوانان، طرح تتوی بلیتی موسوم به «آب‌وهوا» را ارائه کرده‌اند که رسانه‌ها از آن به عنوان اقدام احمقانه یاد کرده‌اند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، اتریش در اکتبر سال ۲۰۲۱، طرح بلیت‌های موسوم به «آب‌وهوا» را راه‌اندازی کرد که دسترسی به تمام شبکه‌های حمل‌ونقل عمومی در این کشور را فراهم می‌کند.

به‌جای یافتن راه‌هایی برای کاهش قیمت این بلیت، مقامات کشور تصمیم گرفته‌اند آن را به شیوه‌ای غیرعادی و تکان‌دهنده تبلیغ کنند؛ مسئولان با دعوت جوانان به تتو کردن نام این بلیت‌ها، به مدت یک سال بلیت رایگان آب‌وهوا را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهند.

تتوی بلیت؛ اقدام تکان‌دهنده اتریش در ترویج حمل‌ونقل!

جدای از این واقعیت که پاک شدن طبیعی تتوی بدن می‌تواند یک عمر طول بکشد، در حالی که پاداش این کمپین، از حیث ارزش بسیار محدود است، این تصمیم عجیب باعث به وجود آمدن بحث‌های بسیاری در این رابطه شده است.

این بدان معناست که بسیاری از افرادی که تتوی بلیت را انجام دادند بدن خود را به یک بیلبورد تبلیغاتی برای طرح سفر دولت تبدیل کردند، اما پاداش خاصی را برای آن دریافت نکردند. این روال بازاریابی دولتی در جامعه عموماً محافظه کار اتریش، جنجال برانگیخته است.

بعضی رسانه‌های اتریشی این اقدام را «پیشنهاد احمقانه» و «نبود اطمینان عمومی واضح به سیاستمداران» توصیف کرده‌اند. وزیر آب‌وهوای اتریش سعی کرده است از این طرح دفاع کند و گفته است که این اقدام فقط برای افراد بالای ۱۸ سال ارائه شده است و کسانی که آن را انتخاب کرده‌اند پیش‌تر خال‌کوبی‌های دیگری روی پوست خود داشته‌اند.

در حال حاضر ۲۴۵ هزار اتریشی از بلیت آب‌وهوا استفاده می‌کنند و جوانان و افراد مسن اجازه دارند از کرایه‌های تخفیف‌دار برخوردار شوند.

تتوی بلیت؛ اقدام تکان‌دهنده اتریش در ترویج حمل‌ونقل!

کد خبر 684899

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.