انهدام باند سارقان ۳۰۰ میلیاردی / انهدام ۸۴ باند سازمان یافته از ابتدای سال جاری تاکنون

فرمانده انتظامی استان اصفهان از دستگیری اعضای باند سه نفره‌ای که بالغ بر ۳۰۰ میلیارد ریال از اموال منازل را به سرقت برده بودند، خبر داد.

سردار حمید علینقیان‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در پی شکایت تعدادی از شهروندان اصفهانی مبنی بر سرقت اموال از منازل آنها، موضوع شناسایی و دستگیری عامل یا عاملان دستبرد به این منازل در دستور کار ویژه کارآگاهان پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان قرار گرفت.

وی افزود: کارآگاهان پس از بررسی محل‌های وقوع سرقت و انجام اقدامات علمی و تخصصی و جمع‌آوری سرنخ‌های موجود در منازل، در نهایت رد پای باندی سه نفره را در این سرقت‌ها به دست آوردند و با شناسایی هویت اصلی آنها متوجه شدند که این افراد جزو مجرمان غیربومی و در حرکت هستند که افزون بر اصفهان در استان‌های تهران و مازندران نیز مرتکب سرقت شده، آخر هفته‌ها به استان اصفهان آمده، دست به سرقت می‌زدند و بلافاصله نیز از استان خارج می‌شدند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان تصریح کرد: تحقیقات در این خصوص ادامه داشت تا اینکه با رصد هوشمندانه صورت گرفته مشخص شد سارقان در یکی از مناطق استان تهران حضور دارند. کارآگاهان بلافاصله با اخذ نیابت قضائی به این استان عزیمت و طی یک عملیات ضربتی هر سه متهم را در مخفیگاه خود دستگیر و به پلیس آگاهی استان اصفهان منتقل کردند.

وی با بیان اینکه در بازرسی از مخفیگاه متهمان مقادیری طلا، سکه، ساعت‌های گران‌بها، ارز و گوشی‌های مسروقه به ارزش ۲۰۰ میلیارد ریال کشف شد، ادامه داد: اعضای این باند در اعترافات خود به سرقت از ۳۰ منزل در اصفهان اقرار کردند و ارزش اموال به سرقت رفته توسط کارشناسان مربوطه بالغ بر ۳۰۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

سردار علینقیان‌پور با اشاره به تحویل متهمان به مرجع قضائی خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۸۴ باند سازمان یافته جرم سرقت توسط کارآگاهان پلیس آگاهی این فرماندهی شناسایی و منهدم شده است و از این تعداد، ۲۱ باند سارقان غیربومی و در حرکت بودند که آخر هفته‌ها از منازل سرقت می‌کردند.

کد خبر 684889

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.