رفع مشکل کمبود پارکینگ عمومی در بافت مرکزی تیران

شهرداری تیران احداث پارکینگ عمومی را در پی گلایه شهروندان از نبود محل پارک خودرو در بافت مرکزی شهر در دستور کار قرار داده و در حال خرید ملک و آزادسازی مسیر است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بافت مرکز شهر تیران واقع در میدان آزادی، خیابان طالقانی و گذر تاریخی طهران از نقاط پرتردد و محل تمرکز بخش زیادی از بازار و امکانات خدماتی است. شهروندان برای خرید یا استفاده از مراکز خدماتی بیشترین تردد را در این منطقه دارند، از این رو کمبود پارکینگ خودرو احساس می‌شود.

ساکنان شهر تیران به دلیل محدودیت پارک خودرو در جوار خیابان ناراضی و خواهان احداث پارکینگ عمومی و انجام تمهیدات لازم در این خصوص هستند. احداث پارکینگ توسط مدیریت شهری اقدامی کوتاه مدت است که نیاز امروز را رفع می‌کند تا گره‌های ترافیکی باز شود.

پیش‌بینی فضایی برای پارکینگ در شهر این امکان را فراهم می‌کند تا سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در آینده یک پارکینگ طبقاتی ایجاد کنند. سیدمحمدرضا ذاکری، شهرداری تیران با تاکید بر نیاز به احداث پارکینگ عمومی در بافت مرکزی شهر، اظهار کرد: آزادسازی زمین برای احداث پارکینگ عمومی در حال انجام است و عملیات آزادسازی و تخریب خانه‌های قدیمی با هدف احداث پارکینگ عمومی شهر انجام می‌شود.

وی افزود: شهرداری تیران طی از ۱۰ سال گذشته تاکنون در توافق با مالکان، پنج واحد مسکونی به مساحت ۱۵۰۰ متر مربع را خریداری کرده است.

شهردار تیران خاطرنشان کرد: خرید پنج واحد دیگر برای توسعه پارکینگ تا ۲۵۰۰ مترمربع نیز در دستور کار مدیریت شهری قرار دارد. نخستین پارکینگ عمومی شهر در کوچه شاداب واقع در ضلع جنوبی مجتمع تجاری نگین در حال احداث است و بهره‌برداری از فاز نخست پارکینگ عمومی شهر تیران پس از انجام عملیات تسطیح زمین امکان‌پذیر خواهد بود.

ذاکری تاکید کرد: این اقدام مدیریت شهری گره‌های ترافیکی خیابان طهران، میدان آزادی و طالقانی و مشکل پارک خودرو در این مسیرهای پر تردد را رفع می‌کند.

کد خبر 684886

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.