آغاز توزیع کتاب‌های درسی دانش‌آموزان برای سال تحصیلی جدید

رئیس اداره امور رفاهی و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان از ثبت‌نام ۹۰ درصد دانش‌آموزان استان برای دریافت کتب درسی سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ خبر داد و گفت: کتاب‌های درسی دانش‌آموزان امروز از منطقه به مدارس توزیع می‌شود و دانش‌آموزان اول مهرماه کتاب‌های درسی خود را از مدرسه تحویل می‌گیرند.

مهدی منتجب در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا درباره ثبت سفارش و خرید اینترنتی کتاب‌های درسی سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲، اظهار کرد: تا کنون تعداد هشت میلیون جلد کتاب به انبارهای اصفهان وارد و هفت میلیون و ۵۰۰ هزار جلد به نواحی چهل‌ویک‌گانه و مدارس تحویل داده شد.

وی با اشاره به تصحیل یک میلیون دانش‌آموز در مدارس استان اصفهان افزود: ثبت سفارش کتاب‌های درسی دانش‌آموزان از اردیبهشت آغاز شد و محصلان میان‌پایه شامل پایه‌های دوم تا ششم ابتدایی، هشتم و نهم و یازدهم و دوازدهم که تا بیست‌وششم خردادماه فرصت ثبت‌نام داشتند، اما بنابر تصمیم مسئولان کشوری، مهلت ثبت کتب درسی آنها تا چهارم تیرماه تمدید شد.

رئیس اداره امور رفاهی و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه تا سی‌ویکم خردادماه حدود ۹۳ درصد دانش‌آموزان میان‌پایه استان اصفهان، سفارش کتاب درسی را در سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی ثبت کردند، تصریح کرد: با تمدید مهلت ثبت سفارش کتاب درسی در سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی به نشانی irtextbook.ir تا چهار تیرماه ۱۴۰۱، دانش‌آموزان استان که به هر دلیل کتاب درسی خود را ثبت نکرده بودند در این بازه زمانی اقدام کردند.

وی درباره زمان ثبت کتب درسی دانش‌آموزان پایه‌های ورودی مدارس، گفت: دانش‌آموزان پایه‌های ورودی اول دبستان، هفتم، دهم، آمادگی و استثنایی از پنجم تیرماه تا دهم شهریورماه برای ثبت سفارش کتب درسی اقدام کردند که اکنون ثبت‌نام ۹۰ درصد دانش‌آموزان استان برای دریافت کتب درسی سال تحصیلی ۱۴۰۳- ۱۴۰۲ در سامانه ثبت شده است.

منتجب ادامه داد: با اعلام و کسب نتایج قبولی امتحانات شهریورماه، چنانچه دانش‌آموزان با تعیین مهلت مورد نظر در سامانه اقدام به سفارش کتب‌های پایه‌های تحصیلی خود کنند، درصد ثبت‌نام کتب درسی دانش‌آموزان استان اصفهان به صددرصد خواهید رسید.

وی گفت: ثبت سفارش و توزیع تمام کتاب‌های درسی سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ از طریق پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به نشانی my.gov.ir یا پنجره پیشخوان خدمات الکترونیک آموزش و پرورش به نشانی my.medu.ir یا سامانه ثبت سفارش و توزیع مواد آموزشی به نشانی www.irtextbook.ir و www.irtextbook.com انجام شد.

رئیس اداره امور رفاهی و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه ثبت‌نام در سامانه یکپارچه آموزش و پرورش (سیدا) لازمه ثبت‌نام در سامانه ثبت سفارش کتاب‌های درسی است، افزود: کتاب‌های درسی دانش‌آموزان امروز از منطقه به مدارس توزیع می‌شود و دانش‌آموزان اول مهرماه کتاب‌های درسی را از مدرسه تحویل می‌گیرند، چرا که اکنون برخی محصلان به‌ویژه در شهرستان خمینی‌شهر و نواحی همجوار به راهپیمایی اربعین مشرف شده‌اند.

کد خبر 684875

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.