بازماندگان از تحصیل شناسایی و جذب مراکز آموزشی شوند

استاندار کردستان بر ضرورت شناسایی و جذب دوباره بازماندگان از تحصیل در استان تاکید کرد و گفت: در این راستا فعالیت و استفاه از ظرفیت گروه‌ها و فعالان اجتماعی می‌تواند موثر واقع شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، اسماعیل زارعی‌کوشا امروز _یکشنبه دوازدهم شهریورماه_ در جلسه شورای آموزش و پرورش استان کردستان اظهار کرد: شناسایی و جذب دوباره تارکان و بازماندگان از تحصیل امری ضروری است و باید آمار این بازماندگان در استان کاهش یابد.

وی به استفاده از ظرفیت فعالان اجتماعی در راستای کاهش آمار بازماندگان از تحصیل در استان تاکید کرد و افزود: ایجاد ارتباط با والدین دانش آموزان بازمانده از تحصیل و شناسایی کردن علل ترک تحصیل این دانش آموزان می‌تواند در کاهش آمار این افراد و جذب دوباره آنها به مسیر آموزشی مؤثر واقع شود.

استاندار کردستان ادامه داد: از گذشته این فرهنگ ناصحیح نهادینه شده است که ادامه تحصیل را شرط دستیابی به شغل می‌دانند، در صورتی که ما برای بهتر زیستن نیازمند تحصیل هستیم و برای تغییر این دیدگاه باید کار رسانه‌ای و فرهنگی صورت گیرد.

زارعی‌کوشا از آماده نشدن پروژه آموزشی ناحیه منفصل شهری نایسر سنندج انتقاد کرد و گفت: روند تکمیل این پروژه می‌بایست با جدیت بیشتری دنبال شده و پروژه تا اول مهرماه امسال آماده بهره‌برداری شود.

وی به استفاده از ظرفیت خیران نیز اشاره کرد و گفت: خیران می‌توانند در توسعه فضاهای آموزشی استان نقش مؤثری را ایفا کنند که استفاده از ظرفیت آنها به ویژه در توسعه فضای آموزشی روستاها امری ضروری است.

به گزارش ایمنا، هاشم ناظمی جلال، مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان و رؤسای آموزش و پرورش نواحی یک و دو سنندج نیز در ادامه این جلسه به بیان اقدامات صورت گرفته پرداختند و مسائل و مشکلات حوزه کاری خود را با استاندار کردستان در میان گذاشتند.

کد خبر 684871

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.